23948sdkhjf

Så ser nya Henri Lloyd ut

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Blickar framåt med ny logga och sajt.

Det närmar sig lansering för numera Göteborgsbaserade Henri Lloyd som då passar på att lansera ny logotyp framtagen i samarbete med  Göteborgsbyrån Right Thing United / RTu och Simon Syren.

Den nya loggan är både tänkt att reflektera märkets arv, grundat i Storbritannien på 1960-talet, och bakgrund men ska även spegla märkets framåtriktning inom framförallt kläder och utrustning för seglare men även inom mode.

Läs också: Han går till Henri Lloyd

Modesegmentet blir också en viktig byggsten för att också kunna återetablera varumärkets status men även för att nå synlighet. ”Vi tror att det finns en god möjlighet att nå en bredare marknad genom att vi också utveckla en modedel”, skriver Hans Eckerström i ett pressmeddelande. 

Den 29 maj lanserar Henri Llloyd sajten och lanserar i samma veva nya seglarlinjen Fremantle och snart lanseras även en modekollektion och ett modesamarbete.

Sedan i juni i fjol ägs märket av en svensk ägarkrets, sedan den tidigare ägaren och grundaren försatt bolaget och varumärket i konkurs, med bland andra Hans Eckerström som majoritetsägare och styrelseordförande och Magnus Liljeblad som vd.

Försäljningen av märket, som också sätter hållbarhet högt, ska framförallt gå via digitala kanaler men även exklusivt via utvalda fysiska handlare också för att inte behöva konkurrera med pris. Med hjälp av en ny teknisk plattform och nya sätt att arbeta på hoppas varumärket istället kunna bygga långsiktiga och lönsamma relationer med ett färre antal men starka återförsäljare.

Företaget siar  att man kommer ha upp till 80 procent färre återförsäljare än tidigare men istället starka nyckelunder både fysiskt och digitalt.

Mer om: Henri Lloyd
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Babyshop plockar in marknadschef

E-handelsgruppen har även en ny creative director.

Kappahl krymper styrelsen

Jobb & Karriär
Efter skandalen – XXL med ny Sverigechef

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

Mötet med kunden ska göra skillnad

Kunddrivet ledarskap – nyckeln till framgång inom retail

Zara sprängde miljardvallen

Nyhetsbrev

Houdini Sportswears e-handel prisad

Arkiv

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

Här öppnar JC

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Eton drar upp leveranstempot

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Monki startar community

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.129