23948sdkhjf

Holknekt ratar e-handeln

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Väljer fysiska butiker och håller premiärfest för Ink Letters hos Holmens Herr. Därtill har en agent knutits till projektet.

1 april kunde Habit berätta att Per Holknekt ger sig in i modebranschen igen med märket Ink Letters som han gör tillsammans med Ylva Liljefors och Lotta Cederqvist.I september lanseras det första plagget; en duffel.

Nu uppger han till Habit att trion prioriterar handel i fysiska butiker och väljer helt enkelt bort de stora näthandlarna som bara säljer digitalt.
- Vi vet att detta är ett kontroversiellt beslut, men vi står för det. Och jo visst har vi fått ovett för det. Det kan vara min kärlek till fysiska butiker och det där onda jag känner när jag ser butiker ta ner skylten efter alla år. Vi har bara mötts av kärlek från alla butiker efter vårt beslut och de näthandlare vi kontaktat har ej bemödat sig svara, vilket gjort beslutet lättare, skriver Per Holknekt i ett mejl till Habit. 

Han lägger dock till att man med Ink Letters inte fattar långa framtida beslut och att beslutet kan komma att omprövas men att det för stunden kändes rätt i hjärtat att hjälpa och bidra till den fysiska butikens fortlevnad och vara med att hitta lösningar, något som han också tror gynnar den egna långsiktiga affären.

Svensk agent för det nya märket blir Deeds och Kirsi Tarkki som redan  börjat sälja in varumärkets höst- och förvårleveranser. Till våren ska modeföretaget även koppla på internationella agenter i ytterligare sju länder.

Ink Letters premiärfest blir hos Holmens Herr i Göteborg i september.

Per Holknekt skriver att den prisade butiken bli stabil partner i arbetet med varumärket. Därtill ska ytterligare en lanseringsfest ske i höst i  en dammmodebutik men inför den premiären utlyser modemärket en tävling för att utse butik.

Första plagget är som kommunicerat en duffel i unisexmodell i en färg. Till våren fortsätter märket med ytterplagg och släpper tre jackmodeller; en vardera 1 februari, 1 mars och 1 april.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

Plus

Jeanskvintettens revansch

De brinner för det fysiska mötet i landets små- och mellanstora städer. För tre år sedan bröt de sig ur JC. Habit samlade de fem grundarna till Jeansbolaget – kedjan som har seglat upp som nummer ett bland denimaktörerna efter JC-kraschen.

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Minskad försäljning och ökad förlust för Lexington Company

Klassiska plagg med grafiska element

Duon med lång bakgrund i modebranschen ligger bakom nytt varumärke.

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär på torsdagen. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Arkiv

Maxjenny till Mood

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Nelly söker ny logistiklösning

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.365