23948sdkhjf

Holknekt ratar e-handeln

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Väljer fysiska butiker och håller premiärfest för Ink Letters hos Holmens Herr. Därtill har en agent knutits till projektet.

1 april kunde Habit berätta att Per Holknekt ger sig in i modebranschen igen med märket Ink Letters som han gör tillsammans med Ylva Liljefors och Lotta Cederqvist.I september lanseras det första plagget; en duffel.

Nu uppger han till Habit att trion prioriterar handel i fysiska butiker och väljer helt enkelt bort de stora näthandlarna som bara säljer digitalt.
- Vi vet att detta är ett kontroversiellt beslut, men vi står för det. Och jo visst har vi fått ovett för det. Det kan vara min kärlek till fysiska butiker och det där onda jag känner när jag ser butiker ta ner skylten efter alla år. Vi har bara mötts av kärlek från alla butiker efter vårt beslut och de näthandlare vi kontaktat har ej bemödat sig svara, vilket gjort beslutet lättare, skriver Per Holknekt i ett mejl till Habit. 

Han lägger dock till att man med Ink Letters inte fattar långa framtida beslut och att beslutet kan komma att omprövas men att det för stunden kändes rätt i hjärtat att hjälpa och bidra till den fysiska butikens fortlevnad och vara med att hitta lösningar, något som han också tror gynnar den egna långsiktiga affären.

Svensk agent för det nya märket blir Deeds och Kirsi Tarkki som redan  börjat sälja in varumärkets höst- och förvårleveranser. Till våren ska modeföretaget även koppla på internationella agenter i ytterligare sju länder.

Ink Letters premiärfest blir hos Holmens Herr i Göteborg i september.

Per Holknekt skriver att den prisade butiken bli stabil partner i arbetet med varumärket. Därtill ska ytterligare en lanseringsfest ske i höst i  en dammmodebutik men inför den premiären utlyser modemärket en tävling för att utse butik.

Första plagget är som kommunicerat en duffel i unisexmodell i en färg. Till våren fortsätter märket med ytterplagg och släpper tre jackmodeller; en vardera 1 februari, 1 mars och 1 april.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Kappahl på sommarturné med Newbie

Plus

De vill skapa hållbara under

Arina Woron lämnade dammodekarusellen för att skapa miljövänliga underklädesmärket Woron tillsammans med systern Anya Woron.

Nyhetsbrev

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Arkiv

Branschprofil moderator för Retaildagen

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

H&M testar biobränsle med Maersk

NA-KD öppnar pop up i Mos

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

Nygammal ägare driver JC vidare

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

Pitti Uomo i siffror

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.147