23948sdkhjf

Holknekt ratar e-handeln

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Väljer fysiska butiker och håller premiärfest för Ink Letters hos Holmens Herr. Därtill har en agent knutits till projektet.

1 april kunde Habit berätta att Per Holknekt ger sig in i modebranschen igen med märket Ink Letters som han gör tillsammans med Ylva Liljefors och Lotta Cederqvist.I september lanseras det första plagget; en duffel.

Nu uppger han till Habit att trion prioriterar handel i fysiska butiker och väljer helt enkelt bort de stora näthandlarna som bara säljer digitalt.
- Vi vet att detta är ett kontroversiellt beslut, men vi står för det. Och jo visst har vi fått ovett för det. Det kan vara min kärlek till fysiska butiker och det där onda jag känner när jag ser butiker ta ner skylten efter alla år. Vi har bara mötts av kärlek från alla butiker efter vårt beslut och de näthandlare vi kontaktat har ej bemödat sig svara, vilket gjort beslutet lättare, skriver Per Holknekt i ett mejl till Habit. 

Han lägger dock till att man med Ink Letters inte fattar långa framtida beslut och att beslutet kan komma att omprövas men att det för stunden kändes rätt i hjärtat att hjälpa och bidra till den fysiska butikens fortlevnad och vara med att hitta lösningar, något som han också tror gynnar den egna långsiktiga affären.

Svensk agent för det nya märket blir Deeds och Kirsi Tarkki som redan  börjat sälja in varumärkets höst- och förvårleveranser. Till våren ska modeföretaget även koppla på internationella agenter i ytterligare sju länder.

Ink Letters premiärfest blir hos Holmens Herr i Göteborg i september.

Per Holknekt skriver att den prisade butiken bli stabil partner i arbetet med varumärket. Därtill ska ytterligare en lanseringsfest ske i höst i  en dammmodebutik men inför den premiären utlyser modemärket en tävling för att utse butik.

Första plagget är som kommunicerat en duffel i unisexmodell i en färg. Till våren fortsätter märket med ytterplagg och släpper tre jackmodeller; en vardera 1 februari, 1 mars och 1 april.

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

G-star Raw i konkurs i Sverige

Tolv butiker läggs ned och 80 anställda berörs.

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

1

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Nyhetsbrev

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Arkiv

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.093