23948sdkhjf

Accent med nytt uttryck

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

VRG lanserar nytt inredningskoncept och ny logotyp för väsk- och accessoarkedjan.

Efter nysatsningen med Rizzo tar sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Group nytt grepp även med butikskedjan Accent och lanserar ny logotyp och nytt butikskoncept.

Läs också: VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Den nya inredningen beskrivs som stilren och med en grön signaturfärg som även syns i nya loggan.

Även kedjans kommunikationskoncept har uppdaterats och Accent fortsätter arbetet med att bli en expert inom väskor, resväskor och accessoarer.

– Vi tycker att fysiska butiker är viktigt, där kan vi möta kunden och dela med oss av vår expertis och service. Men för att de ska kännas inspirerande och för att kunna möta kundernas behov bygger vi nu om, tittar på nya lägen och optimerar vårt butiksbestånd samtidigt som vi ser över våra digitala kanaler. Kombinationen onlineförsäljning och fysisk butik är rätt modell och det gäller att hitta en inspirerande och effektiv upplevelse för våra kunder, säger Jonas Ottosson, vd på Venue Retail Group. 

Det tidigare konceptet fasas ut successivt och det nya butikskonceptet syns redan i några utvalda butiker bland annat i Mall of Scandinavia i Solna och i butiken i Nacka samt i enheterna i Linköping, Gränby i Uppsala, Norrköping och Kristianstad.  

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Boozt skriver ned prognos

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Nyhetsbrev

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Arkiv
Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Minussiffror i modehandeln i oktober

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Aéryne i konkurs

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Under Armour bekräftar federal utredning

Se alla Företagens egna nyheter

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.139