23948sdkhjf

Tretorn rekryterar kvartett – bildar ny kreativ enhet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Skapar nytt varumärkesteam med kompetens från bland annat Triwa, mediebyrån Mama Said Media och H&M. Därtill byter tidigare medarbetare tjänster inom företaget.

Tretorn slår ihop produkt- och marknadsavdelningen till en ny avdelning som ska ansvara för hela varumärkesupplevelsen.

Detta för att skoföretaget enligt ett pressmeddelande ska tänka "kommunikation redan vd produktutvecklingsfasen".

Fyra nya medarbetare; Alexander Källåker, Anni Tjebbes, Ellida Sjöö Nygren och Katarina Wallin, tar plats på avdelningen och ambitionen är att de ska arbeta för att stärka det 128-åriga varumärket genom att hitta tydliga synergier mellan produkt, design och marknadsföring. Därtill byter två medarbetare roller i företaget.

- Det nya varumärkesteamet kommer att arbeta med Tretorns varumärke ur ett kreativt och visionärt perspektiv och förtydliga för omvärlden vårt arv och vår resa framåt, inte bara inom kommunikation och marknadsföring utan även produktutveckling och koncept, bokstavligen berör detta hela mötet med konsumenten, säger Vasko Markovski, ägare av Tretorn Sweden.

Alexander Källåker kliver in i rollen som skoföretagets art director och kommer närmast från en liknande roll hos klockföretaget Triwa. Anni Tjebbes får titeln digital marketing specialist social och kommer till Tretorn från mediebyrån Mama Said Media i Malmö.

Till teamet hör även två nyrekryterade produktchefer; Ellida Sjöö Nygren och Katarina Wallin.

Ellida Sjöö Nygren ska ansvara för produktutveckling av ytterplagg i sin roll som product manager outerwear. Hon kommer närmast från H&M och rollen som globalt inköpsansvarig för herrmode med bas i Shanghai. För modejätten har hon även tidigare haft bas i Dhaka och arbetat som product developer woven.

Katarina Wallin ska i sin tur ansvara för produktutveckling inom segmentet Footwear. Hon har tidigare arbetat för Nilson group samt för Vagabond och kommer närmast från en skofabrik i Vietnam där hon arbetat som utvecklingschef.

Till det nya teamet hör även designer inom de båda kategorierna samt Klara Olsson som tidigare var företagets marknadschef i Norden men som nu ska ansvara för pr och marknad även i Europa. Fredrik Ekström som tidigare var marketing director för Europa blir ny creative director och ansvarig för de nya teamen och den sammanslagna avdelningen.

Mer om: Tretorn
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Nyhetsbrev

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Arkiv

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.117