23948sdkhjf

Tretorn rekryterar kvartett – bildar ny kreativ enhet

Skapar nytt varumärkesteam med kompetens från bland annat Triwa, mediebyrån Mama Said Media och H&M. Därtill byter tidigare medarbetare tjänster inom företaget.

Tretorn slår ihop produkt- och marknadsavdelningen till en ny avdelning som ska ansvara för hela varumärkesupplevelsen.

Detta för att skoföretaget enligt ett pressmeddelande ska tänka "kommunikation redan vd produktutvecklingsfasen".

Fyra nya medarbetare; Alexander Källåker, Anni Tjebbes, Ellida Sjöö Nygren och Katarina Wallin, tar plats på avdelningen och ambitionen är att de ska arbeta för att stärka det 128-åriga varumärket genom att hitta tydliga synergier mellan produkt, design och marknadsföring. Därtill byter två medarbetare roller i företaget.

- Det nya varumärkesteamet kommer att arbeta med Tretorns varumärke ur ett kreativt och visionärt perspektiv och förtydliga för omvärlden vårt arv och vår resa framåt, inte bara inom kommunikation och marknadsföring utan även produktutveckling och koncept, bokstavligen berör detta hela mötet med konsumenten, säger Vasko Markovski, ägare av Tretorn Sweden.

Alexander Källåker kliver in i rollen som skoföretagets art director och kommer närmast från en liknande roll hos klockföretaget Triwa. Anni Tjebbes får titeln digital marketing specialist social och kommer till Tretorn från mediebyrån Mama Said Media i Malmö.

Till teamet hör även två nyrekryterade produktchefer; Ellida Sjöö Nygren och Katarina Wallin.

Ellida Sjöö Nygren ska ansvara för produktutveckling av ytterplagg i sin roll som product manager outerwear. Hon kommer närmast från H&M och rollen som globalt inköpsansvarig för herrmode med bas i Shanghai. För modejätten har hon även tidigare haft bas i Dhaka och arbetat som product developer woven.

Katarina Wallin ska i sin tur ansvara för produktutveckling inom segmentet Footwear. Hon har tidigare arbetat för Nilson group samt för Vagabond och kommer närmast från en skofabrik i Vietnam där hon arbetat som utvecklingschef.

Till det nya teamet hör även designer inom de båda kategorierna samt Klara Olsson som tidigare var företagets marknadschef i Norden men som nu ska ansvara för pr och marknad även i Europa. Fredrik Ekström som tidigare var marketing director för Europa blir ny creative director och ansvarig för de nya teamen och den sammanslagna avdelningen.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Se senaste nyhetsbrevet ???id_11737???

Sänd till en kollega

0.096