23948sdkhjf

Tretorn rekryterar kvartett – bildar ny kreativ enhet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Skapar nytt varumärkesteam med kompetens från bland annat Triwa, mediebyrån Mama Said Media och H&M. Därtill byter tidigare medarbetare tjänster inom företaget.

Tretorn slår ihop produkt- och marknadsavdelningen till en ny avdelning som ska ansvara för hela varumärkesupplevelsen.

Detta för att skoföretaget enligt ett pressmeddelande ska tänka "kommunikation redan vd produktutvecklingsfasen".

Fyra nya medarbetare; Alexander Källåker, Anni Tjebbes, Ellida Sjöö Nygren och Katarina Wallin, tar plats på avdelningen och ambitionen är att de ska arbeta för att stärka det 128-åriga varumärket genom att hitta tydliga synergier mellan produkt, design och marknadsföring. Därtill byter två medarbetare roller i företaget.

- Det nya varumärkesteamet kommer att arbeta med Tretorns varumärke ur ett kreativt och visionärt perspektiv och förtydliga för omvärlden vårt arv och vår resa framåt, inte bara inom kommunikation och marknadsföring utan även produktutveckling och koncept, bokstavligen berör detta hela mötet med konsumenten, säger Vasko Markovski, ägare av Tretorn Sweden.

Alexander Källåker kliver in i rollen som skoföretagets art director och kommer närmast från en liknande roll hos klockföretaget Triwa. Anni Tjebbes får titeln digital marketing specialist social och kommer till Tretorn från mediebyrån Mama Said Media i Malmö.

Till teamet hör även två nyrekryterade produktchefer; Ellida Sjöö Nygren och Katarina Wallin.

Ellida Sjöö Nygren ska ansvara för produktutveckling av ytterplagg i sin roll som product manager outerwear. Hon kommer närmast från H&M och rollen som globalt inköpsansvarig för herrmode med bas i Shanghai. För modejätten har hon även tidigare haft bas i Dhaka och arbetat som product developer woven.

Katarina Wallin ska i sin tur ansvara för produktutveckling inom segmentet Footwear. Hon har tidigare arbetat för Nilson group samt för Vagabond och kommer närmast från en skofabrik i Vietnam där hon arbetat som utvecklingschef.

Till det nya teamet hör även designer inom de båda kategorierna samt Klara Olsson som tidigare var företagets marknadschef i Norden men som nu ska ansvara för pr och marknad även i Europa. Fredrik Ekström som tidigare var marketing director för Europa blir ny creative director och ansvarig för de nya teamen och den sammanslagna avdelningen.

Mer om: Tretorn
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Giambattista Valli för H&M

Modekedjan gör två släpp av årets designsamarbete.

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

10 000 jackor på ett halvår – så gör Norrsken

Lanserade jackvarumärket i september i fjol.

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

1

Skobolag lanserar ny e-handel

Klarna öppnar pop up-butik

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

Arkiv

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

DK Company säljer två märken – efter en vecka i koncernens ägo

Nordiska Etikettbolaget i nya händer

Indiska släpper barnmodekollektion

Plockar in plagg till yngre barn.

Så ser nya Henri Lloyd ut

Blickar framåt med ny logga och sajt.

House of Dagmar uppmanar till ökad transparens

Modeföretaget lanserar ny etikett och märkning; Good Choice.

UO hoppar på prenumerationståget

Öresund ökar i MQ

Athleisure à la puddingproducent

Butiksnytt
Butik för Sophie by Sophie

176 miljoner till MQ

Svensk kliver in i ny roll hos amerikansk modejätte

Comeback för Årets Modebutik i Habit Modegalan

Bada i CDLP

Scorett prisas för helhetsupplevelse

Om plast i haven och framtidens designutmaningar

Byter Bruket mot Tuna Park

Här stänger Åhléns också

Wood Wood öppnar i London

Jobb & Karriär
Från Nelly till Lyko

Ny yta för reseffekter

Jobb & Karriär
Han går till Day Et

Odd Molly väljer Norrköping

Utmärkelse till Kavat

Ny tillfällig butik för CQP

Får ansvar för Jacket Required och Moda

Jobb & Karriär
Före detta landschef hos H&M till Cervera

Jobb & Karriär
Kliver in i Stig Fram

Campadre fälld av RO

Se alla Företagens egna nyheter

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.132