23948sdkhjf

Firar 20 år med jubileumskollektion och ny e-handel

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ulricehamnsbaserade stickatföretaget Holebrook firar 20 år med jubileumskollektion där modeföretaget plockat in favoriter och storsäljare från tidigare säsonger och lanserar en kollektion med sex herrplagg och sex damplagg med marin känsla.

Därtill lanserade modeföretaget nyligen en ny e-handelsplattform och försäljning sker i dag via webbutiken till 25 länder; förutom Norden även till Spanien, USA och Australien. 

Holebrook är grundat i Ulricehamn 1999 och fram till 2004 stickades plaggen i Gällstad. I dag sköts produktionen av ett familjeföretag i Litauen som använder garner, tyger och detaljer från leverantörer baserade i Europa.

- Men att tänka hållbart för oss handlar inte enbart om tillverkning, material och leverantörer. Det handlar lika mycket om kvalitet och design. För oss har hög kvalitet alltid varit en självklarhet. Våra plagg tillverkas av material som känns bra för både kropp och själ; de ska både vara sköna att bära, och ha en tidlös design som håller under flera säsonger, eller till och med årtionden, säger Tina Karstorp, ägare och grundare i en kommentar.

Vd för Holebrook är Daniel Svensson.

Mer om: Holebrook
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Nyhetsbrev

Återvinn med Arket

Arkiv

By Malina lanserar barnkläder

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Scandinavian Man lanserar marknadsplats och e-handel

Kopplar på e-handel till den redaktionella plattformen och backas av Wellstreet och IT-bolaget Tieto.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136