23948sdkhjf

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Blir ansikten utåt men ska även delta i designprocessen.

Systrarna och artisterna Neneh Cherry och Titiyo Jah blir Odd Mollys ansikten utåt i kampanjer under hela 2019. Duon ska även verka som modemärkets ambassadörer och vara delaktiga i arbetet runt kollektionerna. Vårkampanjen blir det första resultatet av det nya samarbetet.

- Odd Molly som modevarumärke har alltid stått för att våga gå sin egen väg. Och nu påbörjar vi en ny resa. Därför är vi väldigt glada och stolta över att presentera ett längre samarbete med två unika artister och personligheter som står för liknande värden som vi, säger Jennie Högstedt Björk, vd. 

Det var tidigare i år som Odd Molly kommunicerade att nytt samarbete för att stärka varumärkets kommunikation inletts med kreativa studion We Are Group och mediebyrån Likehouse.

Mer om: Odd Molly
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nytt avtal ska ge Odd Molly medieutrymme - gör riktade nyemissioner

Polarn O. Pyret håller RNB uppe

Firar 20 år med jubileumskollektion och ny e-handel

Säljer sitt livsverk

Badklädesmärket Panos Emporio blir norskt.

WeSC: Har finansiering för tre månader

Modekedjan flyttar kassan ut i butiken

Nyhetsbrev

Gina Tricot ska spara 200 miljoner kronor

30 tjänster ska bort på huvudkontoret i Borås och därtill dras timmar ned i butikerna.

Arkiv

Mini Rodini till T-mall

Barnklädesmärket öppnar butik på Alibaba-ägda e-handelssajten.

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Camilla Malmströms kan få norsk ägare

Plus

Hantverk vs hightech

Stockmann tappar vd

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

MQ gör företrädesemission

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Plus

Balenciagas uttolkare

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.153