23948sdkhjf

Premiär för Kappahls nya koncept

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ny butik öppnar i slutet av februari. " Ett skalbart Kappahl".

Kappahl öppnar ytterligare ett barnmodekoncept efter Newbie nämligen Kappahl Kids som öppnar i köpcentrumet Ringen på Södermalm i Stockholm den 28 februari. Där har det fram till nu varit en pop up-butik för Newbie efter att JC flyttat ut. Det var i december i fjol som Kappahl gick ut och lovade att ett nytt koncept var i görningen.

I ett pressmeddelande skriver modekedjan att just barnkläder är ett växande segment för Kappahl.

Det nya konceptet blir modekedjans andra fristående koncept efter Newbie. Kappahl har dock även tidigare testat fristående koncept för etiketten Hampton Republic som dock skrotades definitivt i oktober i fjol då butiken i Mall of Scandinavia stängdes.

Hela modekedjans barnmodeutbud i storlek 44 till 170, även etiketten Newbie, ska nu rymmas i den 300 kvadratmeter stora butiken där även tjänster som shoppa online i butik och hämta e-handlade varor i butik ska tillhandhållas.

– Den fysiska butiken kommer även framåt att vara en viktig distributionskanal för Kappahl. Vi vill komma nära kunden och med en flexibel butiksportfölj kan vi, när vi hittar rätt butiksläge, enkelt välja vilket koncept som är mest attraktivt just där. Allt från hela Kappahl till exempelvis bara Barn. Ett skalbart Kappahl, så att säga, säger Peter Andersson, finanschef och tillförordnad vd.

Till skillnad från Newbie ska det nya butikskonceptet ha Kappahl-skylt men med tillägget Kids. Inredningen blir enligt kommunikationschef Charlotte Högberg mer lek- och fantasifull och färgglad än kedjansövriga butiker med nya typer av provrum. I övrigt skiljer sig inte konceptet från andra av kedjans butiker.

Hur många butiker ser ni att ni ska ha för det nya konceptet och blir det en egen webbutik för konceptet?

- Som Peter Andersson sa i pressreleasen så ser vi hela tiden över butiksportföljen och vi tittar hela tiden efter attraktiva lägen och vilken typ av butik och sortiment som passar just där. Vi kan ännu inte säga när nästa butik öppnar. Någon egen sajt blir det inte utan det handlar om att det är Kappahls barnmodesortiment men i en egen fysisk miljö, säger Charlotte Högberg, kommunikationschef till Habit.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Nu väntar lansering av nya Hunkydory

Charlotte Simonsbacka ligger bakom designen av varumärket som relanseras med kommande höstkollektion. Habit har träffat henne på huvudkontoret i Stockholm.

De är Årets Designer

Kenzo byter uttryck

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Van Gils nylanseras i Sverige

Zalando ansluter till Global Fashion Agenda

Nyhetsbrev

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Arkiv

H&M till Centralamerika

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Totême

Efterträder grundaren Elin Kling.

Blanche i samarbete

Skhoop med miljömärkning

Opening Ceremony stänger butiker

Lindex stärker Stockmann

Plus

Här är trenderna från Pitti Uomo

Habits Christina Bild har varit i Florens och spanat in herrmodet för höst/vinter 2020.

Vill vara ultratransparent med nytt varumärke

Spårbarhetskarta och hängetikett inspirerad av innehållsförteckning från livsmedelsindustrin ska ge kunden detaljerad information om plaggen.

Utbyggd outlet noterar rekordsiffra

Resurssmarta förslag för textilsektorn

Fortsatt försäljningstapp för VRG – stänger fler butiker

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Sir of Sweden köper skjortföretag

Förvärvar anrikt Boråsföretag.

Hummel växer med förvärv

Jobb & Karriär
Från Rodebjer till Hemköp

Dyster december i modehandeln

Decemberförsäljningen blev som prognostiserat ett bakslag för modehandeln. Svensk Handel Stil menar att Black friday och mild vinter är huvudanledningar till det dystra utfallet.

Jobb & Karriär
Operativ chef lämnar Revolutionrace

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

De går till Mildh press

Puma Nordic upptaxeras

H&M samarbetar med NFL

Uniqlos ägare sänker prognos

DK Company förvärvar tysk modehandlare

Modebutik stänger

Butiksnytt
Här öppnar Johnells – växer i Stockholm

Jobb & Karriär
Ny vd för XXL

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Nelly

Duo satsar på businesskjortor

H&M byter läge i Linköping – tar över efter Åhléns

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.128