23948sdkhjf

Kappahl skrotar butikskoncept

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekoncernen har nu stängt båda butikerna för det egna märket Hampton Republic 27.

Kappahl öppnade en första fristående butik för det egna märket Hampton Republic 27 i november 2015 i Mall of Scandinavia.

I mars 2016 öppnades den andra fristående butiken i Frölunda Torg. Vid tidpunkten för den öppningen sa dåvarande vd:n Danny Feltmann att ”att koncernen genom bredare variation av butiker skulle få rätt flexibilitet i etableringarna”. 


Läs också: Modekedja i heminredningssatsning

Men nu har satsningen gått om intet eller åtminstone pausats när butiken på Mall of Scandinavia nu lagts ned. När det gäller butikslokalen på Frölunda Torg så gjordes den i september ifjol om till en butik för Newbie.

-  De stämmer att vi stängt de båda fristående  butikerna  för märket. Hampton Republic 27 är ett mycket omtyckt varumärke och säljs i alla Kappahls butiker och det är fortfarande ett prioriterat märke. Men när det gäller att öppna fristående butiker för våra varumärken så har vi just nu valt att lägga allt fokus på Newbie, säger Charlotte Högberg, kommunikationschef hos Kappahl till Habit. 

Sortimentet för Hampton Republic 27 omfattar kläder till dam, herr och barn. Märket lanserades som ett herrmodemärke 2010 och 2013 tillkom damkläder under etiketten.

För Newbie har Kappahl fram till dags dato etablerat 22 butiker.

Modekoncernen  presenterar resultatet för fjärde kvartalet och helåret, september 2017 till augusti 2018, den 11 oktober.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Nyhetsbrev

Stockmann sänker prognos

Arkiv

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

By Malina lanserar barnkläder

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.121