23948sdkhjf

Mikrovaruhus bjuder in brittiska märken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Med start nästa vecka visar 20 märken inom bland annat mode och skönhet upp sig i Mölndal galleria.

British Island är:

FatFace

EliRose

001 Skincare London

Urban Veda

Leather + Cotton London

ROKA London

Christianah Jones

Kapdaa

Miss Pompom

Winser London

NKD Life

Lana Siberie

AAndreassen

Memoize London

Sarah Straussberg Jewellery

Closet London

Dotty Dungarees

I Love Lowie

Merc London

Dear Curves

Konceptytan FÖMO i Mölndal Galleria har i samarbete med Brittiska ambassaden i Stockholm tagit fram konceptet British island, en designmånad som ska samla produkter under temat hållbarhet och välbefinnande.

20 varumärken deltar och lejonparten är nya för den svenska marknaden.

Varumärkena ställer ut och säljs under perioden 15 februari till 31 mars. Den 28 februari hålls ett inköpsevent då representanter från märkena kommer att möta inbjudna svenska inköpare, distributörer och agenter. Pop up- konceptet FÖMO är skapat av Ilona Taillad.

- Genom British Island erbjuder vi dessa varumärken en möjlighet att träffa såväl inköpare som slutkunder och därmed etablera sig på den svenska marknaden. Vi ser en ökad efterfrågan på hållbara produkter, och där ligger Storbritannien långt framme, säger Lisen Stenberg, som arbetar med exportfrämjande på Department for International Trade, DIT, på Brittiska ambassaden.

Ställer ut gör bland andra modemärkena Dear Curves, Miss Pompom, Lana Siberie, Closet London, Winser London, barnklädesmärket Dotty Dungarees, väskmärket Roka London, glasögonmärket Christianah Jones och skomärket Leather + Cotton London.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Butiksnytt
Loewe till NK

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Nyhetsbrev

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Arkiv

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Nelly söker ny logistiklösning

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Fortsatt supertrögt för Odd Molly

Lovprisade hållbarhetsess

Bite Studios, Atacac, Nudie jeans och Re:newcell förärades på onsdagen hållbarhetspriset Encouragement for Action

Lätta fötter på Nordic Shoe and Bag Fair

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Utställarna bjuder på gångvänligt skomode inför 2020 med en uppsjö av enkla sandaler till flerfärgade klumpsneakers.

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Tolv till Illum

Näst största ägaren minskar i Kappahl

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.125