23948sdkhjf

Mikrovaruhus bjuder in brittiska märken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Med start nästa vecka visar 20 märken inom bland annat mode och skönhet upp sig i Mölndal galleria.

British Island är:

FatFace

EliRose

001 Skincare London

Urban Veda

Leather + Cotton London

ROKA London

Christianah Jones

Kapdaa

Miss Pompom

Winser London

NKD Life

Lana Siberie

AAndreassen

Memoize London

Sarah Straussberg Jewellery

Closet London

Dotty Dungarees

I Love Lowie

Merc London

Dear Curves

Konceptytan FÖMO i Mölndal Galleria har i samarbete med Brittiska ambassaden i Stockholm tagit fram konceptet British island, en designmånad som ska samla produkter under temat hållbarhet och välbefinnande.

20 varumärken deltar och lejonparten är nya för den svenska marknaden.

Varumärkena ställer ut och säljs under perioden 15 februari till 31 mars. Den 28 februari hålls ett inköpsevent då representanter från märkena kommer att möta inbjudna svenska inköpare, distributörer och agenter. Pop up- konceptet FÖMO är skapat av Ilona Taillad.

- Genom British Island erbjuder vi dessa varumärken en möjlighet att träffa såväl inköpare som slutkunder och därmed etablera sig på den svenska marknaden. Vi ser en ökad efterfrågan på hållbara produkter, och där ligger Storbritannien långt framme, säger Lisen Stenberg, som arbetar med exportfrämjande på Department for International Trade, DIT, på Brittiska ambassaden.

Ställer ut gör bland andra modemärkena Dear Curves, Miss Pompom, Lana Siberie, Closet London, Winser London, barnklädesmärket Dotty Dungarees, väskmärket Roka London, glasögonmärket Christianah Jones och skomärket Leather + Cotton London.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Zara sprängde miljardvallen

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

Houdini Sportswears e-handel prisad

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Nyhetsbrev

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Arkiv

Medvetna konsumenter driver på hållbar textilproduktion

Calik Denim leder utvecklingen inom ”ansvarsfullt mode”

Här öppnar JC

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Eton drar upp leveranstempot

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Monki startar community

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Butiksnytt
Anrik vintagebutik till Stockholm

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Ny e-handelsfusion i outdoorbranschen

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.14