23948sdkhjf

Mikrovaruhus bjuder in brittiska märken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Med start nästa vecka visar 20 märken inom bland annat mode och skönhet upp sig i Mölndal galleria.

British Island är:

FatFace

EliRose

001 Skincare London

Urban Veda

Leather + Cotton London

ROKA London

Christianah Jones

Kapdaa

Miss Pompom

Winser London

NKD Life

Lana Siberie

AAndreassen

Memoize London

Sarah Straussberg Jewellery

Closet London

Dotty Dungarees

I Love Lowie

Merc London

Dear Curves

Konceptytan FÖMO i Mölndal Galleria har i samarbete med Brittiska ambassaden i Stockholm tagit fram konceptet British island, en designmånad som ska samla produkter under temat hållbarhet och välbefinnande.

20 varumärken deltar och lejonparten är nya för den svenska marknaden.

Varumärkena ställer ut och säljs under perioden 15 februari till 31 mars. Den 28 februari hålls ett inköpsevent då representanter från märkena kommer att möta inbjudna svenska inköpare, distributörer och agenter. Pop up- konceptet FÖMO är skapat av Ilona Taillad.

- Genom British Island erbjuder vi dessa varumärken en möjlighet att träffa såväl inköpare som slutkunder och därmed etablera sig på den svenska marknaden. Vi ser en ökad efterfrågan på hållbara produkter, och där ligger Storbritannien långt framme, säger Lisen Stenberg, som arbetar med exportfrämjande på Department for International Trade, DIT, på Brittiska ambassaden.

Ställer ut gör bland andra modemärkena Dear Curves, Miss Pompom, Lana Siberie, Closet London, Winser London, barnklädesmärket Dotty Dungarees, väskmärket Roka London, glasögonmärket Christianah Jones och skomärket Leather + Cotton London.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

H&M testar biobränsle med Maersk

NA-KD öppnar pop up i Mos

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Branschprofil moderator för Retaildagen

Nyhetsbrev

River Island med ny vd

Arkiv

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

Finansman ökar innehav i skohandlare

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Nygammal ägare driver JC vidare

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Jobb & Karriär
Ska vässa Lindex kundupplevelse

Kliver in i en ny roll som creative director. Har ett förflutet hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Ska revolutionera modebranschen – talar på Habit Modebranschens Dag

Nu läggs ytterligare en talare till programmet.

Villervalla stänger butik

In på citygatan flyttar i stället Humana Second Hand.

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Pitti Uomo i siffror

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.164