23948sdkhjf

Gram öppnar nytt "skouniversum"

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Gram har stängt butiken på Södermannagatan i Stockholm och öppnat större på Götgatan. Butiken smygöppnades före jul, men det är först i slutet av januari som den kommer att stå helt klar.

– Vår önskan är att öka kreativiteten. Vi vill att det ska vara spännande och roligt att vara kund hos Gram. Butiken är en del, webben en annan och produkterbjudandet en tredje, säger Kim Lindgren, operativ chef.

Butiksöppningen blir startskottet för en ny satsning: Utöver det egna varumärket Gram lanseras ytterligare egna varumärken under nya namn.

– Vi vill öka möjligheten för våra kunder att upptäcka nya delar inom vårt universum. Kundbehoven blir allt mer specifika och suget efter något nytt är starkt. Därför passar vissa produkter bättre under ett eget paraply. Det kommer vara allt ifrån en enda sko till minikollektioner. Om de kommer leva länge eller kort, vet vi inte i dag. De har en annan identitet och inriktning än Grams kärnvärden.

Av samma anledning blir Gram återförsäljare av externa varumärken, men vilka, vill Kim Lindgren inte avslöja.

– Kunderna ska hitta en viss typ av produkter som saknas på den skandinaviska marknaden i dag. Vårt mål är att på riktigt förändra skobranschen, se till att öka tempot och förändra tonaliteten i både produkterbjudandet och kommunikationen. Nya butiken blir en del i att sprida det.

Ytan längst in i lokalen ägnas åt specialeditioner, nya släpp och samarbeten med konstnärer och kreativa personer, och kommer att ändra utseende allt eftersom nyheterna lanseras.

– Vi har utformat butiken som en stor del av vår identitet. Det viktigaste är att konst och kreativitet ska ta en större del. Där ingår skaparglädje och saker som gör livet gladare, säger Kim Lindgren.

Kunden är en viktig del i Grams process framåt.

– Vår målgrupp har en stor önskan om upplevelser och att se något nytt. Många hör av sig till oss med förslag om produktutveckling och material. Vi vill gärna kunna tillgodose deras behov. De är del i vår utveckling. Det är det som gör oss till Gram.

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Nyhetsbrev

Tumba centrum tappar H&M

Arkiv

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Lanseringsdags för The Wiman

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Butiksnytt
Här satsar Mikael Sandström med ny butik

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.111