23948sdkhjf

Gram öppnar nytt "skouniversum"

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Gram har stängt butiken på Södermannagatan i Stockholm och öppnat större på Götgatan. Butiken smygöppnades före jul, men det är först i slutet av januari som den kommer att stå helt klar.

– Vår önskan är att öka kreativiteten. Vi vill att det ska vara spännande och roligt att vara kund hos Gram. Butiken är en del, webben en annan och produkterbjudandet en tredje, säger Kim Lindgren, operativ chef.

Butiksöppningen blir startskottet för en ny satsning: Utöver det egna varumärket Gram lanseras ytterligare egna varumärken under nya namn.

– Vi vill öka möjligheten för våra kunder att upptäcka nya delar inom vårt universum. Kundbehoven blir allt mer specifika och suget efter något nytt är starkt. Därför passar vissa produkter bättre under ett eget paraply. Det kommer vara allt ifrån en enda sko till minikollektioner. Om de kommer leva länge eller kort, vet vi inte i dag. De har en annan identitet och inriktning än Grams kärnvärden.

Av samma anledning blir Gram återförsäljare av externa varumärken, men vilka, vill Kim Lindgren inte avslöja.

– Kunderna ska hitta en viss typ av produkter som saknas på den skandinaviska marknaden i dag. Vårt mål är att på riktigt förändra skobranschen, se till att öka tempot och förändra tonaliteten i både produkterbjudandet och kommunikationen. Nya butiken blir en del i att sprida det.

Ytan längst in i lokalen ägnas åt specialeditioner, nya släpp och samarbeten med konstnärer och kreativa personer, och kommer att ändra utseende allt eftersom nyheterna lanseras.

– Vi har utformat butiken som en stor del av vår identitet. Det viktigaste är att konst och kreativitet ska ta en större del. Där ingår skaparglädje och saker som gör livet gladare, säger Kim Lindgren.

Kunden är en viktig del i Grams process framåt.

– Vår målgrupp har en stor önskan om upplevelser och att se något nytt. Många hör av sig till oss med förslag om produktutveckling och material. Vi vill gärna kunna tillgodose deras behov. De är del i vår utveckling. Det är det som gör oss till Gram.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Butiksnytt
Loewe till NK

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Nyhetsbrev

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Arkiv

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Nelly söker ny logistiklösning

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Fortsatt supertrögt för Odd Molly

Lovprisade hållbarhetsess

Bite Studios, Atacac, Nudie jeans och Re:newcell förärades på onsdagen hållbarhetspriset Encouragement for Action

Lätta fötter på Nordic Shoe and Bag Fair

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Utställarna bjuder på gångvänligt skomode inför 2020 med en uppsjö av enkla sandaler till flerfärgade klumpsneakers.

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Tolv till Illum

Näst största ägaren minskar i Kappahl

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.118