23948sdkhjf

Axel Arigatos grundare om tillväxten: ”Vi utmanar oss varje dag”

Axel Arigatos omsättning har pekat spikrakt uppåt sedan starten för sex år sedan. Affärsmodellen med en produktlansering i veckan har varit framgångsrik, inte minst under coronakrisen. Med en tillväxttakt på 65 procent under fjolåret ser det Göteborgsbaserade varumärket att gå mot ännu ett rekordår 2020.
Axel Arigato föddes på Instagram. Det var där åttiotalisterna, Albin Johansson och Max Svärdh, hittade sin plats och röst för det nykläckta skovarumärket. Tajmingen var klockren. Suget i sociala medier näst intill omättat.

Ingen av dem hade designat skor tidigare. Men vem kunde ana det? När det var dags för lansering i den egna e-handeln i juli 20...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.095