Axel Arigato föddes på Instagram. Det var där åttiotalisterna, Albin Johansson och Max Svärdh, hittade sin plats och röst för det nykläckta skovarumärket. Tajmingen var klockren. Suget i sociala medier näst intill omättat.
Ingen av dem hade designat skor tidigare. Men vem kunde ana det? När det var dags för lansering i den egna e-handeln i juli 20...
Axel Arigatos grundare om tillväxten: ”Vi utmanar oss varje dag”
Axel Arigatos omsättning har pekat spikrakt uppåt sedan starten för sex år sedan. Affärsmodellen med en produktlansering i veckan har varit framgångsrik, inte minst under coronakrisen. Med en tillväxttakt på 65 procent under fjolåret ser det Göteborgsbaserade varumärket att gå mot ännu ett rekordår 2020.
2
Bilder

Max Svärdh (till vänster) och Albin Johansson träffades genom gemensamma vänner i slutet av millennieskiftet. Fyra år senare drog de igång varumärket Axel Arigato. Foto Josefine Laul
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer