23948sdkhjf

Han blir kommersiell chef hos Morris

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Han får ansvar för försäljning och marknad hos det Boråsbaserade modeföretaget.

Johan Lund har rekryterats till rollen som coo, chief commercial officer, eller kommersiell chef hos Boråsbaserade modebolaget Morris Stockholm.

Därmed får han uppdraget att leda bolagets försäljnings- och marknadsavdelning.

- Det känns väldigt tryggt att överlåta ansvaret för sälj och marknad till Johan. Han har vårt fulla förtroende och vi är jätteglada att han blir en del av vårt team, säger Magnus Åberg, vd på Morris Stockholm.

Johan Lund tar även plats i bolagets ledningsgrupp och kommer arbeta tätt ihop med vd Magnus Åberg.

Johan Lund har tidigare arbetat som vd för Velour by Nostalgi, försäljningschef för Peak Performances butiker och e-handel och dessförinnan innehaft motsvarande uppdrag på J.Lindeberg.

Morris Stockholm grundades av Jan och Eva Alsén 2004 och märket säljs i dag i bland annat 270 modebutiker i Skandinavien med Sverige som största marknad. Varumärket designar och marknadsför tre olika koncept inom herr- och dammode.  Bolaget omsätter drygt 160 miljoner kronor och har huvudkontor i Borås. 

I juni  i år fick Morris nya huvudägare då grundarna sålde 60 procent av bolaget till norska Holta Invest.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Frank Dandy växer digitalt

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Arkiv

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Stockmann sänker prognos

Trög utveckling för Åhléns modedel

Daniel Wellington ökar utdelningen

Studio för Eduards Accessories

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

By Malina lanserar barnkläder

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Datum för tre kommande CFW släppta

Lågprismodekedja i konkurs

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.193