23948sdkhjf

I Dig Denim redo för nästa steg

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Denimmärket utökar satsningen internationellt och har tagit in investerare för att stötta tillväxten.

Göteborgsbaserade modeföretaget I Dig Denim satsar och växer internationellt och har under hösten 2018 tagit in entreprenören Erik Björklund som investerare för att stötta tillväxten.

- Jag ser möjlighet att bli en del av ett starkt uppbyggt varumärke med en plattform som är redo för nästa steg. I dig denim designar fantastiska produkter med genomtänkt design, kvalitet och med hållbarhetstänk. Jag ser fram emot att få inspirera och bidra till vår tillväxt, säger Erik Björklund i en kommentar.

Modeföretagets bas finns i denim men nu läggs utökat fokus även på kollektionerna för baby, kids och woman med ett stort fokus på hållbara och ekologiska material; för egen del för att verka för hållbar produktion men också på grund av efterfrågan från slutkonsumenter.

Till Habit skriver I Dig Denim i ett mejl att modemärket nu även planerar anlita pr-byrå som tillsammans med modeföretaget kan arbeta med att stärka varumärket på ett internationellt plan.

- För oss är det otroligt viktigt att hitta rätt samarbetspartner som vill vara med oss på vår resa framåt. För att kunna hantera vår ökade försäljning på de 25 olika marknaderna som vi idag arbetar med kommer vi under starten av 2019 även rekrytera och stärka upp vårt team med fokus på försäljning samt e-handel, skriver Mimmi Andersson, global försäljningschef  i ett mejl till Habit.

Förutom att satsa och stärka varumärket digitalt; bland annat med en ny B2B-portal som gör det möjligt för modeföretaget att hantera större orderflöden och också satsa mot den fysiska handeln.

Enligt företaget har den egna fysiska butiken i Göteborg haft en ökad försäljning om 100 procent under sista halvåret.

Mer om: I Dig Denim
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Från RMPR till Presskontakterna

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Modemässa med hållbart i fokus

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Så sålde Inditex

Nyhetsbrev

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Arkiv

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Hon ska guida till rätt klapp

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Julklappar för 23 miljarder

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Stipendium till damskräddarelev

Student vid Tillskärarakademin tilldelas stipendium ur fond för kvinnliga hantverkare.

Vågade inköp ger resultat

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Tretorn i finskt designsamarbete

Tretorn lanserar samarbete med Makia. Kollektionen innefattar regnkläder men även stickade tröjor och accessoarer.

Uppdaterad modeshopping till sjöss

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

H&M öppnar kafé i London

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.186