23948sdkhjf

I Dig Denim redo för nästa steg

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Denimmärket utökar satsningen internationellt och har tagit in investerare för att stötta tillväxten.

Göteborgsbaserade modeföretaget I Dig Denim satsar och växer internationellt och har under hösten 2018 tagit in entreprenören Erik Björklund som investerare för att stötta tillväxten.

- Jag ser möjlighet att bli en del av ett starkt uppbyggt varumärke med en plattform som är redo för nästa steg. I dig denim designar fantastiska produkter med genomtänkt design, kvalitet och med hållbarhetstänk. Jag ser fram emot att få inspirera och bidra till vår tillväxt, säger Erik Björklund i en kommentar.

Modeföretagets bas finns i denim men nu läggs utökat fokus även på kollektionerna för baby, kids och woman med ett stort fokus på hållbara och ekologiska material; för egen del för att verka för hållbar produktion men också på grund av efterfrågan från slutkonsumenter.

Till Habit skriver I Dig Denim i ett mejl att modemärket nu även planerar anlita pr-byrå som tillsammans med modeföretaget kan arbeta med att stärka varumärket på ett internationellt plan.

- För oss är det otroligt viktigt att hitta rätt samarbetspartner som vill vara med oss på vår resa framåt. För att kunna hantera vår ökade försäljning på de 25 olika marknaderna som vi idag arbetar med kommer vi under starten av 2019 även rekrytera och stärka upp vårt team med fokus på försäljning samt e-handel, skriver Mimmi Andersson, global försäljningschef  i ett mejl till Habit.

Förutom att satsa och stärka varumärket digitalt; bland annat med en ny B2B-portal som gör det möjligt för modeföretaget att hantera större orderflöden och också satsa mot den fysiska handeln.

Enligt företaget har den egna fysiska butiken i Göteborg haft en ökad försäljning om 100 procent under sista halvåret.

Mer om: I Dig Denim
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer, uppger Di Weekend.

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Nyhetsbrev

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

Arkiv

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Nelly söker ny logistiklösning

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Fortsatt supertrögt för Odd Molly

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Lovprisade hållbarhetsess

Bite Studios, Atacac, Nudie jeans och Re:newcell förärades på onsdagen hållbarhetspriset Encouragement for Action

Lätta fötter på Nordic Shoe and Bag Fair

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Utställarna bjuder på gångvänligt skomode inför 2020 med en uppsjö av enkla sandaler till flerfärgade klumpsneakers.

Muji: "Vi vill växa i Europa”

På fredag öppnar den japanska kedjan ny butik om 1 216 kvadratmeter i egen regi på Åhléns city i Stockholm. En stor del av ytan är mode.

Boozt förbättrar resultatet – men förlorar medgrundare

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Morris Stockholm skiftar vd och letar ny butikslokal

Modebolaget letar inte bara nytt butiksläge i Stockholms city utan även ny vd då Magnus Åberg lämnade posten i slutet av juni i år.

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Tolv till Illum

Näst största ägaren minskar i Kappahl

Nu öppnar Depop fysiskt i Europa

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.136