23948sdkhjf

Prisregn över Årets Denimleverantör

| Av admin | Tipsa redaktionen

Med mottot ”att inte bli störst med bäst” har vinnaren växt kraftfullt och övertygande.

Neuw Denim är svenskt modes vassaste leverantör inom jeanssegmentet. Det stod klart under torsdagskvällen då varumärket fick ta emot pris på Operaterrassens scen i Stockholm.

Varumärket har sina rötter i Sverige och Australien och grundades av bland andra bröderna Filip och Pär Lundqvist. Företaget har sedan starten för snart tio år sedan haft en enorm framgång både i Sverige och globalt. Förhoppningen är att den fortsätter samt intensifieras då nya bolag är på gång att startas i Japan och Storbritannien. I dag säljs Neuw på 19 marknader. Filip Lundqvist är vd för det svenska bolaget medan Pär Lundqvist, som är varumärkets designer, har Melbourne i Australien som bas.

Kvalitet är företagets främsta ledord, vilket ägarna vägrar kompromissa med. Det gäller även design. Företaget vurmar även för butikerna och dess personal som är den viktigaste försäljningskanalen.

– Vi inspireras av hantverket, skrädderiet och tar det bästa från jeansarvet in i 2000-talet. Vi försöker hela tiden utmana oss själva och vara progressiva, säger Filip Lundqvist i en intervju i Habit.

Artikeln publiceras i nästa nummer av Habit som kommer ut 19 november.

Juryns motivering:
Passionerat och varsamt förenar vinnaren arv, hantverk, design och kvalitet och tar denimmodet in i samtiden och framtiden. Resultatet blir en produkt älskad av såväl återförsäljare som bärare parallellt med global kommersiell framgång.

Läs också: De levererar bästa logistiken

Finalister:
J. Lindeberg
Neuw Denim
Adnym Atelier

Jury:
Viktor Fredbäck, Fredbäck & Friends

Läs också: Kedjan som är mästare på inspiration
Magnus Senke, Senke Fashion AB
Erik Sackari, Finlayson
Thomas Lundberg, Calik
Kajsa Åström, Habit

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Jeanskvintettens revansch

De brinner för det fysiska mötet i landets små- och mellanstora städer. För tre år sedan bröt de sig ur JC. Habit samlade de fem grundarna till Jeansbolaget – kedjan som har seglat upp som nummer ett bland denimaktörerna efter JC-kraschen.

Klassiska plagg med grafiska element

Duon med lång bakgrund i modebranschen ligger bakom nytt varumärke.

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

Minskad försäljning och ökad förlust för Lexington Company

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär på torsdagen. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Arkiv

Maxjenny till Mood

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.13