23948sdkhjf

Prisregn över Årets Denimleverantör

| Av admin | Tipsa redaktionen

Med mottot ”att inte bli störst med bäst” har vinnaren växt kraftfullt och övertygande.

Neuw Denim är svenskt modes vassaste leverantör inom jeanssegmentet. Det stod klart under torsdagskvällen då varumärket fick ta emot pris på Operaterrassens scen i Stockholm.

Varumärket har sina rötter i Sverige och Australien och grundades av bland andra bröderna Filip och Pär Lundqvist. Företaget har sedan starten för snart tio år sedan haft en enorm framgång både i Sverige och globalt. Förhoppningen är att den fortsätter samt intensifieras då nya bolag är på gång att startas i Japan och Storbritannien. I dag säljs Neuw på 19 marknader. Filip Lundqvist är vd för det svenska bolaget medan Pär Lundqvist, som är varumärkets designer, har Melbourne i Australien som bas.

Kvalitet är företagets främsta ledord, vilket ägarna vägrar kompromissa med. Det gäller även design. Företaget vurmar även för butikerna och dess personal som är den viktigaste försäljningskanalen.

– Vi inspireras av hantverket, skrädderiet och tar det bästa från jeansarvet in i 2000-talet. Vi försöker hela tiden utmana oss själva och vara progressiva, säger Filip Lundqvist i en intervju i Habit.

Artikeln publiceras i nästa nummer av Habit som kommer ut 19 november.

Juryns motivering:
Passionerat och varsamt förenar vinnaren arv, hantverk, design och kvalitet och tar denimmodet in i samtiden och framtiden. Resultatet blir en produkt älskad av såväl återförsäljare som bärare parallellt med global kommersiell framgång.

Läs också: De levererar bästa logistiken

Finalister:
J. Lindeberg
Neuw Denim
Adnym Atelier

Jury:
Viktor Fredbäck, Fredbäck & Friends

Läs också: Kedjan som är mästare på inspiration
Magnus Senke, Senke Fashion AB
Erik Sackari, Finlayson
Thomas Lundberg, Calik
Kajsa Åström, Habit

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Ska vässa Lindex kundupplevelse

Kliver in i en ny roll som creative director. Har förflutet hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

Ska revolutionera modebranschen – talar på Habit Modebranschens Dag

Nu läggs ytterligare en talare till programmet.

Jobb & Karriär
Gina Tricots vd lämnar

Återvänder till Tretorn där han kliver på som ny vd och delägare.

Videointervju: Förändringen drivs främst av människorna – inte tekniken

Hör retailexperten Ken Hughes berätta om hur nya shoppingbeteenden påverkar handeln.

Villervalla stänger butik

In på citygatan flyttar i stället Humana Second Hand.

Nyhetsbrev

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Arkiv

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Pitti Uomo i siffror

Handlarna splittrade om framtiden – dystert inom sällanköp

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Plus

Så vill de förändra sourcing i grunden

I september i fjol lanserade Elias Gröndal och Carl-Johan Blomqvist plattformen Findsourcing som ska förenkla för inköpare att hitta leverantörer i skobranschen.

Så sålde H&M: ”Omställningsarbetet går i rätt riktning”

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Vagabond får gott gensvar för skoåtervinning

Nu uppmanar skoföretaget återförsäljarna att också samla in skor.

Claire Group stannar i familjen

2

Butiksägarna bakom United Retailers: ”Vi önskar dialog och samarbete med leverantörerna”

En grupp modehandlare ligger bakom intressegruppen United Retailers som ska verka för bättre dialog med leverantörer och hitta gemensamma hållbara vägar framåt i en pressad modebransch färgad av "konstanta erbjudanden, rabatter och lockerbjudanden".

Modedesigner aktuell som sommarvärd

HUIs konjunkturprognos: "Detaljhandeln befinner sig i ett tufft läge"

Jobb & Karriär
Masai med nytt team och logotyp

Rekryterar duo och vill bli bättre på att berätta ursprung och riktning.

Även Ur & Penn kritisk till omotiverade hyresnivåer

Prisad av NK

Omlottklänningens okrönta drottning förärades pris av NK på onsdagskvällen.

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Jobb & Karriär
Från Scorett till Stayhard

Ska leda e-handlarens satsning på sneaker.

Blickar mot öst

Dags för Pitti Uomo

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Missa inte årets branschseminarium

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Här stänger Tiger of Sweden två butiker

Stark tillväxt för arbetsklädeskoncern – når över 4 miljarder

Jobb & Karriär
Serieentreprenör föreslås till Touchtech

MQ tar egna varumärken till Afound

Skokedja drar sig ur marknad

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.137