23948sdkhjf

Kedjan som är mästare på inspiration

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

& Other Stories är Årets Kreativa Kundupplevelse 2018. Ebba Kettner varumärkeschef och Sara Silfwersvärd, arkitekt, på & Other Stories mottog utmärkelsen på Habit Modegalan i november. 

Läs också: De levererar bästa logistiken

Grattis, hur känns det?
Fantastisk, vi är så stolta och känner att vi är värda det, säger Ebba Kettner och Sara Silfwersvärd.

Vilka komponenter är viktiga för att skapa en god kundupplevelse?
Att lyssna på kunden, förnyelse och framför allt vår personal. Personalen är våra ambassadörer som möter kunden, de är väldigt viktiga.

Bästa tipset för att skapa köpsug hos konsumenten?
Bygg på inspiration och en kreativ känsla. För vår del handlar det om att berätta vår historia, var vi kommer ifrån. Vi bygger in vår inspiration i de tre städer där vi har ateljéer – Stockholm, Paris och Los Angeles. Alla kunder, ung som gammal, ska känna av det tillsammans med en varm inbjudande butiksupplevelse.

Har ni något konkret exempel?
Vi pratar ofta om Cross merchandising, att kunden ska inspireras av det som syns i butik i kombination med mycket bilder där man ser hur plaggen sitter på kroppen, så att man enkelt får en koppling till dem.

Hur ser ni på utvecklingen för den fysiska butiken?
En spännande fråga som vi jobbar mycket med just nu. Det pågår ett skifte till att handla online men kunden eftersöker ändå en butiksupplevelse. Vi sitter inte inne med svaret men vi försöker förvalta det vi har byggt upp och ska ta det vidare genom att lyssna på våra kunder.

MOTIVERING
En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Med dynamiska mellanrum bjuder årets vinnare på något tämligen otippat. Lägg till en köptriggande exponering och vänlig, påpasslig personal. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Sportamore växer – men ökar förlusten

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Nyhetsbrev

Barneys överväger konkurs

Arkiv

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Ivyrevel poppar upp i MoS

Nytt modeevent i Stockholm

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.138