23948sdkhjf

Kedjan som är mästare på inspiration

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

& Other Stories är Årets Kreativa Kundupplevelse 2018. Ebba Kettner varumärkeschef och Sara Silfwersvärd, arkitekt, på & Other Stories mottog utmärkelsen på Habit Modegalan i november. 

Läs också: De levererar bästa logistiken

Grattis, hur känns det?
Fantastisk, vi är så stolta och känner att vi är värda det, säger Ebba Kettner och Sara Silfwersvärd.

Vilka komponenter är viktiga för att skapa en god kundupplevelse?
Att lyssna på kunden, förnyelse och framför allt vår personal. Personalen är våra ambassadörer som möter kunden, de är väldigt viktiga.

Bästa tipset för att skapa köpsug hos konsumenten?
Bygg på inspiration och en kreativ känsla. För vår del handlar det om att berätta vår historia, var vi kommer ifrån. Vi bygger in vår inspiration i de tre städer där vi har ateljéer – Stockholm, Paris och Los Angeles. Alla kunder, ung som gammal, ska känna av det tillsammans med en varm inbjudande butiksupplevelse.

Har ni något konkret exempel?
Vi pratar ofta om Cross merchandising, att kunden ska inspireras av det som syns i butik i kombination med mycket bilder där man ser hur plaggen sitter på kroppen, så att man enkelt får en koppling till dem.

Hur ser ni på utvecklingen för den fysiska butiken?
En spännande fråga som vi jobbar mycket med just nu. Det pågår ett skifte till att handla online men kunden eftersöker ändå en butiksupplevelse. Vi sitter inte inne med svaret men vi försöker förvalta det vi har byggt upp och ska ta det vidare genom att lyssna på våra kunder.

MOTIVERING
En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Med dynamiska mellanrum bjuder årets vinnare på något tämligen otippat. Lägg till en köptriggande exponering och vänlig, påpasslig personal. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Svensk kliver in i ny roll hos amerikansk modejätte

176 miljoner till MQ

Comeback för Årets Modebutik i Habit Modegalan

Om plast i haven och framtidens designutmaningar

Byter Bruket mot Tuna Park

Bada i CDLP

Nyhetsbrev

Scorett prisas för helhetsupplevelse

Arkiv

Tar in kapital för expansion

Här stänger Åhléns också

Jobb & Karriär
Han går till Nelly

Wood Wood öppnar i London

Atelier Saman Amel för Mr Porter

Stockholmsbaserad måttsömnadsateljé aktuell med kollektion för herrmodehandlare.

Han ska omdefiniera begreppet sportbutik

”Det saknas en premiumdestination för sportprodukter i Sverige”.

Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

Uppstickare tror på ny retailmodell

Det nya konceptet ruskar om de traditionella affärsmodellerna för retail. Sverige är premiärmarknaden.

Indiskas vd på topplista över kvinnliga ledare

Så mycket växte e-modehandeln

Jobb & Karriär
Från Nelly till Lyko

Ny yta för reseffekter

Hon kampanjar för Gina Tricot

Influencer och entreprenör i modekedjans sommarkampanj.

Modetalanger hyllas av VA

Entreprenörer bakom klädvårdsföretag, duo bakom It's Re:Leased och NA-KD:s expansionschef nådde Veckans Affärers lista för Supertalanger.

Butiksnytt
Aplace återöppnar i ny miljö

Bygger om ytan efter nio år i Brunogallerian.

Skapar smycken till & Other Stories

Stockholmsbaserad juvelerare gör smyckeskollektion åt modekedjan.

Retail Experience Live: "Kundresan i butik slutar inte vid kassan"

Jobb & Karriär
Han går till Day Et

Odd Molly väljer Norrköping

Utmärkelse till Kavat

Ny tillfällig butik för CQP

Får ansvar för Jacket Required och Moda

Jobb & Karriär
Före detta landschef hos H&M till Cervera

Jobb & Karriär
Kliver in i Stig Fram

Campadre fälld av RO

Uniqlo i restaurangsamarbete

Butiksnytt
Nu öppnar Valentino

Butik och kreativ studio i LA för strumpjätte

Jobb & Karriär
Underklädeskedja med ny designchef

Se alla Företagens egna nyheter

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.152