23948sdkhjf

Kedjan som är mästare på inspiration

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

& Other Stories är Årets Kreativa Kundupplevelse 2018. Ebba Kettner varumärkeschef och Sara Silfwersvärd, arkitekt, på & Other Stories mottog utmärkelsen på Habit Modegalan i november. 

Läs också: De levererar bästa logistiken

Grattis, hur känns det?
Fantastisk, vi är så stolta och känner att vi är värda det, säger Ebba Kettner och Sara Silfwersvärd.

Vilka komponenter är viktiga för att skapa en god kundupplevelse?
Att lyssna på kunden, förnyelse och framför allt vår personal. Personalen är våra ambassadörer som möter kunden, de är väldigt viktiga.

Bästa tipset för att skapa köpsug hos konsumenten?
Bygg på inspiration och en kreativ känsla. För vår del handlar det om att berätta vår historia, var vi kommer ifrån. Vi bygger in vår inspiration i de tre städer där vi har ateljéer – Stockholm, Paris och Los Angeles. Alla kunder, ung som gammal, ska känna av det tillsammans med en varm inbjudande butiksupplevelse.

Har ni något konkret exempel?
Vi pratar ofta om Cross merchandising, att kunden ska inspireras av det som syns i butik i kombination med mycket bilder där man ser hur plaggen sitter på kroppen, så att man enkelt får en koppling till dem.

Hur ser ni på utvecklingen för den fysiska butiken?
En spännande fråga som vi jobbar mycket med just nu. Det pågår ett skifte till att handla online men kunden eftersöker ändå en butiksupplevelse. Vi sitter inte inne med svaret men vi försöker förvalta det vi har byggt upp och ska ta det vidare genom att lyssna på våra kunder.

MOTIVERING
En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Med dynamiska mellanrum bjuder årets vinnare på något tämligen otippat. Lägg till en köptriggande exponering och vänlig, påpasslig personal. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Butiksnytt
Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Tar steget från The Lobby och ska lyfta second hand, cirkulär design och “slow fashion” på egen yta.

Här stänger G-Star Raw

Snart dags för mode- och designvecka i Umeå

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Nyhetsbrev

Panorama Berlin till Tempelhof

Arkiv

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Butiksnytt
Kappahl ut – NA-KD in

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Jobb & Karriär
Tillbaka hos Gant

Christopher Bastin kliver på som global artistic director och ska fungera som varumärkets ”kreativa katalysator”.

Bakåt och framåt med Nelly

E-handlaren firar 15 år med ny kampanj. ”En av Nellys främsta styrkor är att vi är nära vår målgrupp och förstår hur vi bäst når dem”, säger vd Anna Ullman Sersé till Habit.

Deras skönhetssatsning i stöpet – klädmärket i nytt bolag

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Butiksnytt
Så ser nya NK Sport ut

Dubbla stolar för Svensk Digital Handels vd

& Other Stories bjuder in Arranging Things och har nytt byråsamarbete

H&M vill ha hyresavdrag för returnerade varor

Jobb & Karriär
"Jag siar att e-handelsdöden kommer gå ännu snabbare än butiksdöden"

Robert Axelsson är ny vd för Cama gruppen som ligger bakom e-handelsbutiken Hatshop.

Primark trotsar nättrend med butiksoffensiv

Miljöstipendium till sportklädesföretag

Naturkompaniet förvärvar butik – och öppnar en ny

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Modefotografen Peter Lindbergh död

Tar plats i underklädesföretagets styrelse

Zara tar ställning för kinesiskt styre

Atacac öppnar butik

Jobb & Karriär
Peak Performance tappar e-handels- och retailchef

Jobb & Karriär
Går till Arbesko

Depalma workwear väljer byrå

Jobb & Karriär
Värvas till Intersports styrelse

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.134