23948sdkhjf

Kedjan som är mästare på inspiration

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

& Other Stories är Årets Kreativa Kundupplevelse 2018. Ebba Kettner varumärkeschef och Sara Silfwersvärd, arkitekt, på & Other Stories mottog utmärkelsen på Habit Modegalan i november. 

Läs också: Vintagemode hos & Other Stories

Grattis, hur känns det?
Fantastisk, vi är så stolta och känner att vi är värda det, säger Ebba Kettner och Sara Silfwersvärd.

Vilka komponenter är viktiga för att skapa en god kundupplevelse?
Att lyssna på kunden, förnyelse och framför allt vår personal. Personalen är våra ambassadörer som möter kunden, de är väldigt viktiga.

Bästa tipset för att skapa köpsug hos konsumenten?
Bygg på inspiration och en kreativ känsla. För vår del handlar det om att berätta vår historia, var vi kommer ifrån. Vi bygger in vår inspiration i de tre städer där vi har ateljéer – Stockholm, Paris och Los Angeles. Alla kunder, ung som gammal, ska känna av det tillsammans med en varm inbjudande butiksupplevelse.

Har ni något konkret exempel?
Vi pratar ofta om Cross merchandising, att kunden ska inspireras av det som syns i butik i kombination med mycket bilder där man ser hur plaggen sitter på kroppen, så att man enkelt får en koppling till dem.

Hur ser ni på utvecklingen för den fysiska butiken?
En spännande fråga som vi jobbar mycket med just nu. Det pågår ett skifte till att handla online men kunden eftersöker ändå en butiksupplevelse. Vi sitter inte inne med svaret men vi försöker förvalta det vi har byggt upp och ska ta det vidare genom att lyssna på våra kunder.

MOTIVERING
En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Med dynamiska mellanrum bjuder årets vinnare på något tämligen otippat. Lägg till en köptriggande exponering och vänlig, påpasslig personal. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Nividas värvar vd från Björn Borg

Jobb & Karriär
Ny vd för Oscar Jacobson

Efter en tid med tillförordnad vd har modebolaget rekryterat ny vd med ett längre förflutet i modebranschen och med spetskompetens inom digital handel.

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Daymaker

Herrmodekedja får landslagsuppdrag

Här är SFC:s nya strategi

Med en alldeles färsk ägarkonstellation i ryggen berättar Swedish Fashion Councils vd, Jennie Rosén, om organisationens framtida uppdrag.

Plus

"Vi måste agera nu"

Jennie Rosén, vd för Swedish Fashion Council, har siktet inställt på att ta svensk modebransch in i framtiden med ett hållbart sätt att driva affärer, utan att öka klädvolymerna.

Nyhetsbrev

Motrörelse premieras – Repameras grundare får utmärkelse

Belönas för arbetet med White monday.

Arkiv

Acne Studios byter läge – tillfälligt

Oväntade tyger i ny kontext

Uppmärksammat modeföretag sponsras av Tradera. Visar i Köpenhamn.

Plus

De vill växa med hyrmode

Är uthyrning framtidens affärsmodell? Vem är kunden och vad efterfrågas? Habit har bland annat träffat nykomlingarna It’s Released som vill bli marknadsledande.

Välkommen till årets första nummer av Habit

H&M Foundation uppmanar till satsningar på kvinnligt entreprenörsskap

Vill se världens investerare ge kvinnor tillgång till kapital på lika villkor.

Rekordhög försäljning under Black friday för Asos

Brittisk herrmodemässa med ny hemvist

DEBATT Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Vagabond i danskt samarbete

Modedistrikt bjuder in till visning

Här är varumärkena som deltar i Stockholm Fashion Districts visning den 5 februari.

1

Åtta fokusområden för en hållbar modebransch – utmanar dagens tillväxtlogik

Gina Tricot i nytt samarbete

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Jobb & Karriär
Går till Patriksson group

Bambuser gör företrädesemission

EU-kommissionen utlyser tävling för att hitta innovationer för hållbar modeproduktion

Denimmässa till Berlin

Skjortföretag mot börsen?

Säljer i MQ

Zalando ansluter till Global Fashion Agenda

Kenzo byter uttryck

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

H&M till Centralamerika

Blanche i samarbete

Lindex stärker Stockmann

Utbyggd outlet noterar rekordsiffra

Resurssmarta förslag för textilsektorn

Jobb & Karriär
Från Rodebjer till Hemköp

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.125