23948sdkhjf

Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Den 1 november prisas totalt 12 vinnare i Habit Modegalan på Operaterrassen i Stockholm. Det är tolfte året som modebranschtidningen Habit arrangerar  branschgalan.

Läs också: Kedjan som är mästare på inspiration

JURYNS MOTIVERINGAR

& Other Stories

Biblioteksgatan och Mall of Scandinavia, Stockholm samt Stora Nygatan, Malmö

Ett modeuniversum för kvinnor i alla åldrar där klockrent genomförda designsamarbeten och event, hög frekvens på omskyltning och en flexibel inredning gör att sortimentet alltid känns nytt. Sortimentsmixen, där accessoarer bokstavligen tar stor plats, bidrar till köpsug och exponeringsvariation.

Zetterberg Couture

Grev Turegatan, Stockholm & Södra Larmgatan, Göteborg

Några av kunderna är kungligheter, andra är stjärnor på kändishimlen och alla vill känna sig som en prinsessa för en (bröllops)dag – eller (gala)natt. Therese Zetterberg levererar glamour och kvalitet med sällsynt välförpackad personlighet, själ och hjärta – från skyltfönstret ned till shoppingpåsen.

The Lobby/AMF Fastigheter

Regeringsgatan, Stockholm

Våra shoppingvanor är inne i ett paradigmskifte. Kan en galleria med korttidsavtal vara lösningen? På The Lobby kan små företag visa upp sig på ett billigt och enkelt sätt. Tydliga varumärkesöar och unisona skärmar ger en proffsig inramning medan kundens nyfikenhet kittlas av det snabba flödet av hyresgäster.

Ny kategori för i år är Årets kreativa kundupplevelse. Juryn som består av Emma Hernell, vice vd på HUI Research; Lotta De Champs från Presskontakterna, Christina Bild, modejournalist och mångårig medarbetare på Habit; Annika R Malmberg och Anne Hesselgren från Kom, har utsett följande finalister: & Other Stories, Zetterberg Couture och The Lobby. 

Den sistnämnda är fastighetsägaren AMF Fastigheters testplattform som hade premiär i april i år. I ett försök att säkra framtida intäkter och förstå den digitala transformationen i handeln och konsumenternas förändrade köpmönster öppnade fastighetsägaren en yta på 700 kvadratmeter där innehållet ständigt byter skepnad. Konceptet bygger på färdiga moduler i olika storlekar, mellan 2 till 20 kvadratmeter och hyreskontrakten löper på en till sex månader. I priset ingår personal, betalningslösningar, inredning, städning och säkerhet. Genom att testa nya sätt att driva handel ska AMF Fastigheter dra lärdomar av The Lobby för att ta vidare i sin verksamhet.   

Den andra finalisten i kategorin är Zetterberg Couture vars koncept Therese Zetterberg står bakom. Det självbetitlade varumärket säljer hon i två fysiska butiker; en i Stockholm och en i Göteborg. Hon vill bland annat ge kunden en personlig upplevelse och ett kundbemötande utöver det vanliga. 

-- Att hitta personal med rätt kompetens är en av utmaningarna, säger Therese Zetterberg till Habit. 

Den tredje finalisten, & Other Stories, är ett "modeuniversum för kvinnor i alla åldrar", enligt juryn, som bland annat lyfter fram designsamarbeten och event, omskyltning och en flexibel inredning samt exponeringsvariation till att sortimentet alltid känns nytt.    

Den 1 november avslöjas vinnaren. 

Säkra din biljett: Habitmodegalan.se 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Klassiska plagg med grafiska element

Duon med lång bakgrund i modebranschen ligger bakom nytt varumärke.

Plus

Jeanskvintettens revansch

De brinner för det fysiska mötet i landets små- och mellanstora städer. För tre år sedan bröt de sig ur JC. Habit samlade de fem grundarna till Jeansbolaget – kedjan som har seglat upp som nummer ett bland denimaktörerna efter JC-kraschen.

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

Minskad försäljning och ökad förlust för Lexington Company

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär på torsdagen. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Arkiv

Maxjenny till Mood

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.235