23948sdkhjf

Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Den 1 november prisas totalt 12 vinnare i Habit Modegalan på Operaterrassen i Stockholm. Det är tolfte året som modebranschtidningen Habit arrangerar  branschgalan.

Läs också: Weekday har Årets kreativa kundupplevelse

JURYNS MOTIVERINGAR

& Other Stories

Biblioteksgatan och Mall of Scandinavia, Stockholm samt Stora Nygatan, Malmö

Ett modeuniversum för kvinnor i alla åldrar där klockrent genomförda designsamarbeten och event, hög frekvens på omskyltning och en flexibel inredning gör att sortimentet alltid känns nytt. Sortimentsmixen, där accessoarer bokstavligen tar stor plats, bidrar till köpsug och exponeringsvariation.

Zetterberg Couture

Grev Turegatan, Stockholm & Södra Larmgatan, Göteborg

Några av kunderna är kungligheter, andra är stjärnor på kändishimlen och alla vill känna sig som en prinsessa för en (bröllops)dag – eller (gala)natt. Therese Zetterberg levererar glamour och kvalitet med sällsynt välförpackad personlighet, själ och hjärta – från skyltfönstret ned till shoppingpåsen.

The Lobby/AMF Fastigheter

Regeringsgatan, Stockholm

Våra shoppingvanor är inne i ett paradigmskifte. Kan en galleria med korttidsavtal vara lösningen? På The Lobby kan små företag visa upp sig på ett billigt och enkelt sätt. Tydliga varumärkesöar och unisona skärmar ger en proffsig inramning medan kundens nyfikenhet kittlas av det snabba flödet av hyresgäster.

Ny kategori för i år är Årets kreativa kundupplevelse. Juryn som består av Emma Hernell, vice vd på HUI Research; Lotta De Champs från Presskontakterna, Christina Bild, modejournalist och mångårig medarbetare på Habit; Annika R Malmberg och Anne Hesselgren från Kom, har utsett följande finalister: & Other Stories, Zetterberg Couture och The Lobby. 

Den sistnämnda är fastighetsägaren AMF Fastigheters testplattform som hade premiär i april i år. I ett försök att säkra framtida intäkter och förstå den digitala transformationen i handeln och konsumenternas förändrade köpmönster öppnade fastighetsägaren en yta på 700 kvadratmeter där innehållet ständigt byter skepnad. Konceptet bygger på färdiga moduler i olika storlekar, mellan 2 till 20 kvadratmeter och hyreskontrakten löper på en till sex månader. I priset ingår personal, betalningslösningar, inredning, städning och säkerhet. Genom att testa nya sätt att driva handel ska AMF Fastigheter dra lärdomar av The Lobby för att ta vidare i sin verksamhet.   

Den andra finalisten i kategorin är Zetterberg Couture vars koncept Therese Zetterberg står bakom. Det självbetitlade varumärket säljer hon i två fysiska butiker; en i Stockholm och en i Göteborg. Hon vill bland annat ge kunden en personlig upplevelse och ett kundbemötande utöver det vanliga. 

-- Att hitta personal med rätt kompetens är en av utmaningarna, säger Therese Zetterberg till Habit. 

Den tredje finalisten, & Other Stories, är ett "modeuniversum för kvinnor i alla åldrar", enligt juryn, som bland annat lyfter fram designsamarbeten och event, omskyltning och en flexibel inredning samt exponeringsvariation till att sortimentet alltid känns nytt.    

Den 1 november avslöjas vinnaren. 

Säkra din biljett: Habitmodegalan.se 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Dansk modekoncern ur rekonstruktion – tidigare huvudägare lämnar

H&M fortsätter återöppna butiker

H&M i livesamtal om hållbarhet – tar influencer till hjälp

Craft lanserar ny e-handel

Jobb & Karriär
Hon blir ny hållbarhetschef på Kappahl

Stipendier ska boosta unga designers inför framtiden

Företagsledaren och modeentreprenören Salomon Dahan vill bidra till en fortsatt framgångsrik modeindustri i Sverige.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Butik för Tretorn

Öppnar butik för att lära känna målgruppen i ytterligare en kanal.

Arkiv

VRG förlänger rekonstruktionen ytterligare

Polarn O. Pyret i Norge i rekonstruktion

Dotterbolaget omfattar 21 butiker.

Stabilt konkursläge men en andra våg hotar i höst

Hos dem ökar e-handeln mest

Plus

Den gröna vågen och modebranschen

I Storbritannien har Extinction Rebellion’s Fashion Action, XRFA, på kort tid vuxit till en världsomspännande rörelse som sätter press på modeindustrin. Är den ett hot eller står den svenska modebranschen och aktivisterna närmare varandra än vi tror?

Datum klara för inköpsdagarna i Nacka

Jobb & Karriär
Han rekryteras till ny roll i Boozt

Footways omsättning backar

Nya augustidatum för Köpenhamns modevecka

På torsdagen kom beskedet att Copenhagen Fashion Week och mässorna Ciff och Revolver ska äga rum som planerat i augusti men flyttas en knapp vecka.

Boohoo köper resten av snabbväxande Pretty Little Thing

Knowledge Cotton Apparel lanserar damkollektion

Butiksnytt
Här öppnar Glitter

Jobb & Karriär
Ellos vd lämnar

Marina Davarinou kliver av vd-posten efter drygt tre år.

Hon ska hjälpa Odd Molly med livesänd shopping

Footway vill köpa Caliroots

Förvärvade nyligen Sportamore och vill skapa en ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Rains vill byta läge i Stockholm

Den danska modeverksamhetens butik är tillfälligt stängd.

H&M avbryter snart permitteringar vid huvudkontoret

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Butiksnytt
& Other Stories öppnar butik i Norge

XXL återkallar permitterad personal i Norge och Finland

Stylein växer digitalt

H&M har återöppnat 500 butiker senaste veckan

Dansk modekoncern stänger butiker

Hyllad designer för Ellos

Underklädesjätte stänger 250 butiker

Snabbare Ellos

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Stort omsättningstapp för Wesc

Masai i nya händer

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Se alla Företagens egna nyheter

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Sänd till en kollega

0.111