23948sdkhjf

Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Den 1 november prisas totalt 12 vinnare i Habit Modegalan på Operaterrassen i Stockholm. Det är tolfte året som modebranschtidningen Habit arrangerar  branschgalan.

JURYNS MOTIVERINGAR

& Other Stories

Biblioteksgatan och Mall of Scandinavia, Stockholm samt Stora Nygatan, Malmö

Ett modeuniversum för kvinnor i alla åldrar där klockrent genomförda designsamarbeten och event, hög frekvens på omskyltning och en flexibel inredning gör att sortimentet alltid känns nytt. Sortimentsmixen, där accessoarer bokstavligen tar stor plats, bidrar till köpsug och exponeringsvariation.

Zetterberg Couture

Grev Turegatan, Stockholm & Södra Larmgatan, Göteborg

Några av kunderna är kungligheter, andra är stjärnor på kändishimlen och alla vill känna sig som en prinsessa för en (bröllops)dag – eller (gala)natt. Therese Zetterberg levererar glamour och kvalitet med sällsynt välförpackad personlighet, själ och hjärta – från skyltfönstret ned till shoppingpåsen.

The Lobby/AMF Fastigheter

Regeringsgatan, Stockholm

Våra shoppingvanor är inne i ett paradigmskifte. Kan en galleria med korttidsavtal vara lösningen? På The Lobby kan små företag visa upp sig på ett billigt och enkelt sätt. Tydliga varumärkesöar och unisona skärmar ger en proffsig inramning medan kundens nyfikenhet kittlas av det snabba flödet av hyresgäster.

Ny kategori för i år är Årets kreativa kundupplevelse. Juryn som består av Emma Hernell, vice vd på HUI Research; Lotta De Champs från Presskontakterna, Christina Bild, modejournalist och mångårig medarbetare på Habit; Annika R Malmberg och Anne Hesselgren från Kom, har utsett följande finalister: & Other Stories, Zetterberg Couture och The Lobby. 

Den sistnämnda är fastighetsägaren AMF Fastigheters testplattform som hade premiär i april i år. I ett försök att säkra framtida intäkter och förstå den digitala transformationen i handeln och konsumenternas förändrade köpmönster öppnade fastighetsägaren en yta på 700 kvadratmeter där innehållet ständigt byter skepnad. Konceptet bygger på färdiga moduler i olika storlekar, mellan 2 till 20 kvadratmeter och hyreskontrakten löper på en till sex månader. I priset ingår personal, betalningslösningar, inredning, städning och säkerhet. Genom att testa nya sätt att driva handel ska AMF Fastigheter dra lärdomar av The Lobby för att ta vidare i sin verksamhet.   

Den andra finalisten i kategorin är Zetterberg Couture vars koncept Therese Zetterberg står bakom. Det självbetitlade varumärket säljer hon i två fysiska butiker; en i Stockholm och en i Göteborg. Hon vill bland annat ge kunden en personlig upplevelse och ett kundbemötande utöver det vanliga. 

-- Att hitta personal med rätt kompetens är en av utmaningarna, säger Therese Zetterberg till Habit. 

Den tredje finalisten, & Other Stories, är ett "modeuniversum för kvinnor i alla åldrar", enligt juryn, som bland annat lyfter fram designsamarbeten och event, omskyltning och en flexibel inredning samt exponeringsvariation till att sortimentet alltid känns nytt.    

Den 1 november avslöjas vinnaren. 

Säkra din biljett: Habitmodegalan.se 

Artikeln är en del av vårt tema om Habit Modegalan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125