23948sdkhjf

Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Den 1 november prisas totalt 12 vinnare i Habit Modegalan på Operaterrassen i Stockholm. Det är tolfte året som modebranschtidningen Habit arrangerar  branschgalan.

Läs också: Kedjan som är mästare på inspiration

JURYNS MOTIVERINGAR

& Other Stories

Biblioteksgatan och Mall of Scandinavia, Stockholm samt Stora Nygatan, Malmö

Ett modeuniversum för kvinnor i alla åldrar där klockrent genomförda designsamarbeten och event, hög frekvens på omskyltning och en flexibel inredning gör att sortimentet alltid känns nytt. Sortimentsmixen, där accessoarer bokstavligen tar stor plats, bidrar till köpsug och exponeringsvariation.

Zetterberg Couture

Grev Turegatan, Stockholm & Södra Larmgatan, Göteborg

Några av kunderna är kungligheter, andra är stjärnor på kändishimlen och alla vill känna sig som en prinsessa för en (bröllops)dag – eller (gala)natt. Therese Zetterberg levererar glamour och kvalitet med sällsynt välförpackad personlighet, själ och hjärta – från skyltfönstret ned till shoppingpåsen.

The Lobby/AMF Fastigheter

Regeringsgatan, Stockholm

Våra shoppingvanor är inne i ett paradigmskifte. Kan en galleria med korttidsavtal vara lösningen? På The Lobby kan små företag visa upp sig på ett billigt och enkelt sätt. Tydliga varumärkesöar och unisona skärmar ger en proffsig inramning medan kundens nyfikenhet kittlas av det snabba flödet av hyresgäster.

Ny kategori för i år är Årets kreativa kundupplevelse. Juryn som består av Emma Hernell, vice vd på HUI Research; Lotta De Champs från Presskontakterna, Christina Bild, modejournalist och mångårig medarbetare på Habit; Annika R Malmberg och Anne Hesselgren från Kom, har utsett följande finalister: & Other Stories, Zetterberg Couture och The Lobby. 

Den sistnämnda är fastighetsägaren AMF Fastigheters testplattform som hade premiär i april i år. I ett försök att säkra framtida intäkter och förstå den digitala transformationen i handeln och konsumenternas förändrade köpmönster öppnade fastighetsägaren en yta på 700 kvadratmeter där innehållet ständigt byter skepnad. Konceptet bygger på färdiga moduler i olika storlekar, mellan 2 till 20 kvadratmeter och hyreskontrakten löper på en till sex månader. I priset ingår personal, betalningslösningar, inredning, städning och säkerhet. Genom att testa nya sätt att driva handel ska AMF Fastigheter dra lärdomar av The Lobby för att ta vidare i sin verksamhet.   

Den andra finalisten i kategorin är Zetterberg Couture vars koncept Therese Zetterberg står bakom. Det självbetitlade varumärket säljer hon i två fysiska butiker; en i Stockholm och en i Göteborg. Hon vill bland annat ge kunden en personlig upplevelse och ett kundbemötande utöver det vanliga. 

-- Att hitta personal med rätt kompetens är en av utmaningarna, säger Therese Zetterberg till Habit. 

Den tredje finalisten, & Other Stories, är ett "modeuniversum för kvinnor i alla åldrar", enligt juryn, som bland annat lyfter fram designsamarbeten och event, omskyltning och en flexibel inredning samt exponeringsvariation till att sortimentet alltid känns nytt.    

Den 1 november avslöjas vinnaren. 

Säkra din biljett: Habitmodegalan.se 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Utmanande kvartal för Asos

Nyhetsbrev

Team Sportia-butik i konkurs

Arkiv

JD Sports förvärvar sportkedja

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

MQ gör företrädesemission

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Plus

Balenciagas uttolkare

Miss Mary rekryterar från Happy Socks

Underklädesföretaget har ny finanschef och därtill förstärks bolaget med nya namn i styrelsen och i delägarkretsen.

Jobb & Karriär
Hon går till Boomerang

Hon har klivit på som operativ chef för Boomerang och kommer närmast från Newhouse.

Plus

Svenska herrmodets magnat

Att följa Roger Tjernbergs karriär är att skriva ett stycke svensk textilhistoria. Möt Habits Hederspristagare som blåst liv i två hundraåringar och fått dem att blomstra.

Full transparens för Fristads - milstolpe inom miljödeklaration av plagg

Har tagit fram nytt mätverktyg och vill sätta ny standard.

Butiksnytt
Les Deux ökar närvaron i Sverige

Wearegroup hyllar och nytolkar favoritplagg

Kreativ studio har plockat fram åtta plaggmodeller i begränsad upplaga i samarbete med AW Bauer & Co.

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Synsam flyttar fram positionerna fysiskt med nytt glasögonpalats

Givenchy till Pitti Uomo

Plus

Care of Carl till nya nivåer

Henning Källqvist, grundare av Care of Carl, har påbörjat en ny tillväxtresa med majoritetsägaren Litorina.

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Närgången mode-vd lämnar efter internutredning

Kenzas Ivyrevel poppar upp på fler ställen

Då öppnar Uniqlo i Köpenhamn

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.188