23948sdkhjf

Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Den 1 november prisas totalt 12 vinnare i Habit Modegalan på Operaterrassen i Stockholm. Det är tolfte året som modebranschtidningen Habit arrangerar  branschgalan.

Läs också: Kedjan som är mästare på inspiration

JURYNS MOTIVERINGAR

& Other Stories

Biblioteksgatan och Mall of Scandinavia, Stockholm samt Stora Nygatan, Malmö

Ett modeuniversum för kvinnor i alla åldrar där klockrent genomförda designsamarbeten och event, hög frekvens på omskyltning och en flexibel inredning gör att sortimentet alltid känns nytt. Sortimentsmixen, där accessoarer bokstavligen tar stor plats, bidrar till köpsug och exponeringsvariation.

Zetterberg Couture

Grev Turegatan, Stockholm & Södra Larmgatan, Göteborg

Några av kunderna är kungligheter, andra är stjärnor på kändishimlen och alla vill känna sig som en prinsessa för en (bröllops)dag – eller (gala)natt. Therese Zetterberg levererar glamour och kvalitet med sällsynt välförpackad personlighet, själ och hjärta – från skyltfönstret ned till shoppingpåsen.

The Lobby/AMF Fastigheter

Regeringsgatan, Stockholm

Våra shoppingvanor är inne i ett paradigmskifte. Kan en galleria med korttidsavtal vara lösningen? På The Lobby kan små företag visa upp sig på ett billigt och enkelt sätt. Tydliga varumärkesöar och unisona skärmar ger en proffsig inramning medan kundens nyfikenhet kittlas av det snabba flödet av hyresgäster.

Ny kategori för i år är Årets kreativa kundupplevelse. Juryn som består av Emma Hernell, vice vd på HUI Research; Lotta De Champs från Presskontakterna, Christina Bild, modejournalist och mångårig medarbetare på Habit; Annika R Malmberg och Anne Hesselgren från Kom, har utsett följande finalister: & Other Stories, Zetterberg Couture och The Lobby. 

Den sistnämnda är fastighetsägaren AMF Fastigheters testplattform som hade premiär i april i år. I ett försök att säkra framtida intäkter och förstå den digitala transformationen i handeln och konsumenternas förändrade köpmönster öppnade fastighetsägaren en yta på 700 kvadratmeter där innehållet ständigt byter skepnad. Konceptet bygger på färdiga moduler i olika storlekar, mellan 2 till 20 kvadratmeter och hyreskontrakten löper på en till sex månader. I priset ingår personal, betalningslösningar, inredning, städning och säkerhet. Genom att testa nya sätt att driva handel ska AMF Fastigheter dra lärdomar av The Lobby för att ta vidare i sin verksamhet.   

Den andra finalisten i kategorin är Zetterberg Couture vars koncept Therese Zetterberg står bakom. Det självbetitlade varumärket säljer hon i två fysiska butiker; en i Stockholm och en i Göteborg. Hon vill bland annat ge kunden en personlig upplevelse och ett kundbemötande utöver det vanliga. 

-- Att hitta personal med rätt kompetens är en av utmaningarna, säger Therese Zetterberg till Habit. 

Den tredje finalisten, & Other Stories, är ett "modeuniversum för kvinnor i alla åldrar", enligt juryn, som bland annat lyfter fram designsamarbeten och event, omskyltning och en flexibel inredning samt exponeringsvariation till att sortimentet alltid känns nytt.    

Den 1 november avslöjas vinnaren. 

Säkra din biljett: Habitmodegalan.se 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Underklädesmärke drar upp volymen

Plus

Sveas vd siktar mot 100 miljoner

Kiki Wallmansson har tagit familjeföretaget in i en ny era. Habit träffade entreprenören och designern på huvudkontoret i Borås.

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Närmare kunderna och snabbare leveranser

Zalandos nya jättelager invigs officiellt i dag.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik.

Japansk modejätte partner till SOK

H&M tappar uppdraget som officiell klädleverantör till Sveriges Olympiska Kommitté.

Nyhetsbrev

Jumperfabriken lanseras i Kina

Göteborgbaserade modeföretaget samarbetar med Johan & Johan. Först ut är lansering i Shanghai.

Arkiv

Fjärde outleten för varuhuskedjan

I veckan öppnar Åhléns Outlet i Sundsvall.

Nytt nummer av Habit

Ett nytt, matigt nummer fyllt med trender och intervjuer med branschens hetaste profiler.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

1

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Från kläder till väskor

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Modemärke med ny identitet

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Här stänger Polarn O. Pyret

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Pep blir Peppercorn igen

I dig denim väljer byrå

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.155