23948sdkhjf

Twist & Tango ökar takten digitalt

Göteborgsbaserade modeföretaget har lanserat ny e-handel för konsumenter och bransch.

Twist & Tango har sett över den digitala närvaron såväl visuellt som funktionellt under det senaste året.

Det har nu resulterat i ett nyligen genomfört plattformsbyte med ny e-handel för konsumenter men även för branschen. En gemensam lösning för B2C och B2B som Twist & Tango menar ger goda synergieffekter.

– Vi var begränsade i vår tidigare plattform, så i och med denna förändring kommer vi att ha helt andra möjligheter att utveckla och jobba vidare i våra digitala försäljningskanaler. Resultatet blir dessutom en effektivare organisation, där vi kan lägga större fokus vid att förbättra vårt kunderbjudande och stärka vårt arbetssätt internt, säger Elin Vilhelmsson, e-handelschef på Twist & Tango i en kommentar om den nya satsningen.

Förutom att ha sett över de digitala kanalerna har modemärket även bytt lager och implementerat nya interna arbetsflöden som modebolaget menar är mer effektiva.

Med den nya plattformen kan modemärket snart erbjuda kunderna möjlighet att returnera e-handlade varor i butik och att även få hjälp att beställa på plats i butik via surfplattor.

Twist & Tango grundades i Göteborg 1995 och driver sju fysiska butiker i Göteborg och Stockholm samt har försäljning via omkring 400 återförsäljare i 20 länder världen över.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079