23948sdkhjf

Twist & Tango ökar takten digitalt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Göteborgsbaserade modeföretaget har lanserat ny e-handel för konsumenter och bransch.

Twist & Tango har sett över den digitala närvaron såväl visuellt som funktionellt under det senaste året.

Det har nu resulterat i ett nyligen genomfört plattformsbyte med ny e-handel för konsumenter men även för branschen. En gemensam lösning för B2C och B2B som Twist & Tango menar ger goda synergieffekter.

– Vi var begränsade i vår tidigare plattform, så i och med denna förändring kommer vi att ha helt andra möjligheter att utveckla och jobba vidare i våra digitala försäljningskanaler. Resultatet blir dessutom en effektivare organisation, där vi kan lägga större fokus vid att förbättra vårt kunderbjudande och stärka vårt arbetssätt internt, säger Elin Vilhelmsson, e-handelschef på Twist & Tango i en kommentar om den nya satsningen.

Förutom att ha sett över de digitala kanalerna har modemärket även bytt lager och implementerat nya interna arbetsflöden som modebolaget menar är mer effektiva.

Med den nya plattformen kan modemärket snart erbjuda kunderna möjlighet att returnera e-handlade varor i butik och att även få hjälp att beställa på plats i butik via surfplattor.

Twist & Tango grundades i Göteborg 1995 och driver sju fysiska butiker i Göteborg och Stockholm samt har försäljning via omkring 400 återförsäljare i 20 länder världen över.

Mer om: Twist & Tango
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär i dag. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Maxjenny till Mood

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Nyhetsbrev

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Arkiv

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Så sålde New Wave

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.191