Du är utbildad skodesigner och har under två och ett halvt år jobbat med ditt självbetitlade varumärke. Berätta, vad handlar det om?
– Min utgångspunkt är att visa att det är möjligt att skapa riktigt snygga skor och samtidigt värna djurens välmående. Det är möjligt tack vare en innovativ produkt som spårar lädret hela vägen tillbaka till djuret. ...
Hon formar ny modell för modeindustrin
I höst släpper Josefin Liljeqvist sin första sko. Hennes mål är att lansera en affärsmodell som fungerar som en Spotify-licens för modeindustrin globalt.
Foto: Tobias Regell
Foto: Tobias Regell Foto: Tobias Regell
3
Bilder

”Min affärsmodell bygger på att det ska löna sig att vara snäll mot djuren”, säger skodesignern Josefin Liljeqvist som tror att det spårbara systemet som hon håller på att utveckla är färdigt om fem år. Foto: Tobias Regell
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer