23948sdkhjf

Han går till Jupiter Group

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholmsbaserade företaget tar in ny partner som även kliver in i rollen som kreativ chef för herrmodebutikerna.

Alexander Rooslien klev den 1 augusti in i rollen som kreativ chef och partner i Stockholmsbaserade butikskonceptet Jupiter Group. Han kommer närmast från Peak Performance och posten som senior KAM, en roll han innehaft under de tre senaste åren.

Hos Jupiter Group ska han ansvara för marknadsföring och inköp men också driva produktutvecklingen för det egna varumärket, Adverb, samt arbeta med butikernas uttryck.

- Mitt initiala fokus kommer att ligga på att tydliggöra butikernas identitet. Vi ska bli ännu mer unika i vårt koncept och varumärkesportfölj, där vi kommer att fortsätta att lyfta blicken från Skandinavien och fördjupa våra exklusiva samarbeten med en lång rad internationella varumärken. Det ska även bli spännande att dra upp strategin inför framtiden. Inte minst vad gäller vårt egna varumärke, Adverb, säger Alexander Rooslien i en kommentar.

Jupiter Group är enligt, ett pressmeddelande, inne i ett förändringsarbete och grundaren Olle Dahlström utlovar att  "en hel del överraskningar" väntar under det kommande året. 

Mer om: Jupiter Group
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Nyhetsbrev

Stockmann sänker prognos

Arkiv

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

By Malina lanserar barnkläder

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.116