23948sdkhjf

Han går till Jupiter Group

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholmsbaserade företaget tar in ny partner som även kliver in i rollen som kreativ chef för herrmodebutikerna.

Alexander Rooslien klev den 1 augusti in i rollen som kreativ chef och partner i Stockholmsbaserade butikskonceptet Jupiter Group. Han kommer närmast från Peak Performance och posten som senior KAM, en roll han innehaft under de tre senaste åren.

Hos Jupiter Group ska han ansvara för marknadsföring och inköp men också driva produktutvecklingen för det egna varumärket, Adverb, samt arbeta med butikernas uttryck.

- Mitt initiala fokus kommer att ligga på att tydliggöra butikernas identitet. Vi ska bli ännu mer unika i vårt koncept och varumärkesportfölj, där vi kommer att fortsätta att lyfta blicken från Skandinavien och fördjupa våra exklusiva samarbeten med en lång rad internationella varumärken. Det ska även bli spännande att dra upp strategin inför framtiden. Inte minst vad gäller vårt egna varumärke, Adverb, säger Alexander Rooslien i en kommentar.

Jupiter Group är enligt, ett pressmeddelande, inne i ett förändringsarbete och grundaren Olle Dahlström utlovar att  "en hel del överraskningar" väntar under det kommande året. 

Mer om: Jupiter Group


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Club Xprs i konkurs: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Vd Victor Appelqvist berättar för Habit om konkursbeslutet.

Habit Modegalan
Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs, skriver Market.

Så gör H&M med Nyden

Superdry vinstvarnar

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Designar åt Uniqlo

Samarbetskollektionen ska värma kunder i höst.

Arkiv

Butiksnytt
Fullföljer butiksetableringsplan - två nya butiker i Stockholm

I torsdags öppnade de nederländska modeföretaget butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Habit Modegalan
Snart dags för Habit Modegalan

Plus

Bra fart för profilleverantörerna

Tar Y/Project till herrmodemässa

Han gästar Pitti Uomo med Parisbaserat varumärke.

Butiksnytt
I dag öppnar D.Brand x Friends

Här är Kim och David Pirzadehs nya butikskoncept.

Flattered med ny storägare

Köper tillbaka eget märke

Johan Lindeberg får modejätte med sig när han nu förvärvar varumärke han grundat.

Habit Modegalan
Här öppnar Our Legacy

Galanominerade Our Legacy intar en ny marknad med sin femte butik.

Cos växer upp och ned

Satsar på manlig fägring

Kändispar för Ellos

De har plockat fram två kollektioner i samarbete med Ellos och syns även i e-handlarens julkampanj.

Omställningsår och resultattapp för RNB

Minskad försäljning och försämrat rörelseresultat för modekoncernen som ser framtiden i den ökande e-handeln. Sorgebarnet är verksamheterna på NK.

Aplace stänger butik - danskt märke flyttar in

Plus

Nykomling toppar tillväxtlistan

HABITS MARKNADSNUMMER DEL 6/8: I en bransch som växte med 3 procent gör uppstickaren I Can I Will avtryck.

Katastrofår för Kappahl

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Intersport slipper returerna 

Norsk modekedja blir dansk

H&M köper in sig i Klarna

Fejkstreetmärke i JC-butik

Care of Carl lägger till ny marknad

Jobb & Karriär
Tar över kreativt på Lacoste

En modern man

MoS mot trend

Jackor från förr

Ny teknikchef till NA-KD

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.175