23948sdkhjf

Italienska herrmodemärken i ny agentur

Tidigare marknads- och försäljningschef ligger bakom nystartade med italienska herrmodemärken i premiumsegmentet.

Robert Inghamn har startat agentur i samarbete med Lantz agency och Jupiter group. Varumärkesportföljen är inriktad på italienska premiumvarumärken inom herrsegmentet och initialt så representerar den nya agenturen skjortvarumärket Xacus, skomärket Andrea Zori som också ingår i ”Xacus familjen”, märket People of Shibuya som producerar högteknologiska ytterplagg och familjeägda Assesibaserade stickatvarumärket +39Masq.

- Grunden är att arbeta med högkvalitativa varumärken där kvalité, service och känsla är ledorden. Därför har jag valt att arbeta med familjeägda varumärken där man hyllar tradition, gediget hantverk och leveranssäkerhet med genuin kärlek till sina produkter och sitt varumärke, säger Robert Inghamn i en kommentar.

Robert Ingham har ett långt förflutet inom modebranschen och har tidigare bland annat arbetat som marknads- och försäljningschef med varumärken som Dockers, Levis, adidas group, Eton och Venue Retail Group med varumärkena Rizzo och Accent.

Ett av varumärkena, skjortvarumärket Xacus, introduceras nu i flera herrmodebutiker däribland Ströms. Varumärket har band annat ett ”never out of stock-program” och kan levereras på 48 timmar.

- Min förhoppning är att Xacus ska bli ett alternativ till Eton och Stenströms, där vi ska vara det Italienska varumärket med grymma produkter och leveranssäkerhet, säger Robert Inghamn.

Med varumärkena räknar han med att kunna erbjuda kunderna ett urval av det bästa från Italien. Han lägger till att med hjälp av selektiv distribution, nära samarbete med kunderna och  produkter i världsklass med bra marginaler och hög servicegrad borgar för goda och lyckade samarbeten framgent.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063