Italienska herrmodemärken i ny agentur

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Tidigare marknads- och försäljningschef ligger bakom nystartade med italienska herrmodemärken i premiumsegmentet.

Robert Inghamn har startat agentur i samarbete med Lantz agency och Jupiter group. Varumärkesportföljen är inriktad på italienska premiumvarumärken inom herrsegmentet och initialt så representerar den nya agenturen skjortvarumärket Xacus, skomärket Andrea Zori som också ingår i ”Xacus familjen”, märket People of Shibuya som producerar högteknologiska ytterplagg och familjeägda Assesibaserade stickatvarumärket +39Masq.

- Grunden är att arbeta med högkvalitativa varumärken där kvalité, service och känsla är ledorden. Därför har jag valt att arbeta med familjeägda varumärken där man hyllar tradition, gediget hantverk och leveranssäkerhet med genuin kärlek till sina produkter och sitt varumärke, säger Robert Inghamn i en kommentar.

Robert Ingham har ett långt förflutet inom modebranschen och har tidigare bland annat arbetat som marknads- och försäljningschef med varumärken som Dockers, Levis, adidas group, Eton och Venue Retail Group med varumärkena Rizzo och Accent.

Ett av varumärkena, skjortvarumärket Xacus, introduceras nu i flera herrmodebutiker däribland Ströms. Varumärket har band annat ett ”never out of stock-program” och kan levereras på 48 timmar.

- Min förhoppning är att Xacus ska bli ett alternativ till Eton och Stenströms, där vi ska vara det Italienska varumärket med grymma produkter och leveranssäkerhet, säger Robert Inghamn.

Med varumärkena räknar han med att kunna erbjuda kunderna ett urval av det bästa från Italien. Han lägger till att med hjälp av selektiv distribution, nära samarbete med kunderna och  produkter i världsklass med bra marginaler och hög servicegrad borgar för goda och lyckade samarbeten framgent.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Nyhetsbrev

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Arkiv

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny Sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Nya hos MQ

Jobb & Karriär
Ny vd på plats - utnämndes i januari

Billigare kläder och skor

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Barn- och ungdomsmodekoncept öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Vårlikt, feminint och lätt

Danska modeverksamheterna Blanche och Cecilie Bahnsen visade under Köpenhamns modevecka.

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Selfridges storsatsar på accessoarer

Nu och i vår enligt J.Lindeberg

På onsdagen visade modemärket i Köpenhamn.

Från John Henric till Najell

Scorett på turné

Dansk designer vann modetävling

Plus

Revolver prickar Pitti

Michael Kors stiger i förhandeln efter rapport

Modebolaget Michael Kors stärktes omkring 5 procent i den amerikanska förhandeln.

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

H&M i strid med facket

Minskad framtidstro hos handlarna

Zalando större än H&M under sommaren

Röda siffror för Intersport

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169