23948sdkhjf

Italienska herrmodemärken i ny agentur

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Tidigare marknads- och försäljningschef ligger bakom nystartade med italienska herrmodemärken i premiumsegmentet.

Robert Inghamn har startat agentur i samarbete med Lantz agency och Jupiter group. Varumärkesportföljen är inriktad på italienska premiumvarumärken inom herrsegmentet och initialt så representerar den nya agenturen skjortvarumärket Xacus, skomärket Andrea Zori som också ingår i ”Xacus familjen”, märket People of Shibuya som producerar högteknologiska ytterplagg och familjeägda Assesibaserade stickatvarumärket +39Masq.

- Grunden är att arbeta med högkvalitativa varumärken där kvalité, service och känsla är ledorden. Därför har jag valt att arbeta med familjeägda varumärken där man hyllar tradition, gediget hantverk och leveranssäkerhet med genuin kärlek till sina produkter och sitt varumärke, säger Robert Inghamn i en kommentar.

Robert Ingham har ett långt förflutet inom modebranschen och har tidigare bland annat arbetat som marknads- och försäljningschef med varumärken som Dockers, Levis, adidas group, Eton och Venue Retail Group med varumärkena Rizzo och Accent.

Ett av varumärkena, skjortvarumärket Xacus, introduceras nu i flera herrmodebutiker däribland Ströms. Varumärket har band annat ett ”never out of stock-program” och kan levereras på 48 timmar.

- Min förhoppning är att Xacus ska bli ett alternativ till Eton och Stenströms, där vi ska vara det Italienska varumärket med grymma produkter och leveranssäkerhet, säger Robert Inghamn.

Med varumärkena räknar han med att kunna erbjuda kunderna ett urval av det bästa från Italien. Han lägger till att med hjälp av selektiv distribution, nära samarbete med kunderna och  produkter i världsklass med bra marginaler och hög servicegrad borgar för goda och lyckade samarbeten framgent.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Balenciaga à la Provrummet

Ny designutbildning i Åre

Vill skapa skoklassiker

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos Eivy

Nyhetsbrev

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Arkiv

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Så sålde Inditex

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Hon ska guida till rätt klapp

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.187