23948sdkhjf

Han skapar upplevelser i handeln

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Så blir den fysiska butiken mer attraktiv. Lyssna på Nicklas Jakobsson, grundare av Suteki, på Habit Modebranschens Dag.

I takt med att tillväxten i sällanköpshandeln sker på nätet pratas det allt mer om vikten av upplevelser i fysisk butik.

Läs också: Missa inte Habit Modebranschens Dag

Retail är det mest analoga vi har i dag. Här pratar man fortfarande om 2D-lösningar. Det finns mycket spännande där ute som man kan göra.

Det säger Nicklas Jakobsson som startade Suteki för två år sedan. I dag har företaget kunder över hela världen. Till exempel står Louvren i Paris på tur för en leverans av Ari – en holografisk intelligent agent, som bistår besökare med all tänkbar information. Översätter man tjänsten till handeln kan Ari hjälpa konsumenten att föreslå en vara genom att ställa frågor och göra en behovsanalys.

Ari kan också fungera som en pop up-lösning i köpcentrum och kan förbereda butiken på en kund som önskar en viss vara. Ari bygger på artificiell intelligens, minneskapaciteten är därför obegränsad. Det bygger på vilken information som lagras i databasen, berättar Nicklas Jakobsson.

Suteki levererar bland annat mirror screens och hologram till skyltfönster och produkter.

Genom så kallad ’holograpich story telling’ presenteras en produkt med ett hologram, vilket är ett roligare sätt att upptäcka en produkter snarare än att den ligger på en hylla. Man lämnar butiken med en härlig känsla, säger han.

Precis som att rädda shoppingupplevelsen med en fika, kan vi skapa interaktivitet och visualisera produkter och framför allt skapa roligare och effektivare shoppingupplevelser med ny teknik, säger Nicklas Jakobsson.

Hela programmet finns här och sista dag för anmälan är 25 maj. Säkra din plats här.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.148