23948sdkhjf

Han skapar upplevelser i handeln

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Så blir den fysiska butiken mer attraktiv. Lyssna på Nicklas Jakobsson, grundare av Suteki, på Habit Modebranschens Dag.

I takt med att tillväxten i sällanköpshandeln sker på nätet pratas det allt mer om vikten av upplevelser i fysisk butik.

Läs också: Missa inte Habit Modebranschens Dag

Retail är det mest analoga vi har i dag. Här pratar man fortfarande om 2D-lösningar. Det finns mycket spännande där ute som man kan göra.

Det säger Nicklas Jakobsson som startade Suteki för två år sedan. I dag har företaget kunder över hela världen. Till exempel står Louvren i Paris på tur för en leverans av Ari – en holografisk intelligent agent, som bistår besökare med all tänkbar information. Översätter man tjänsten till handeln kan Ari hjälpa konsumenten att föreslå en vara genom att ställa frågor och göra en behovsanalys.

Ari kan också fungera som en pop up-lösning i köpcentrum och kan förbereda butiken på en kund som önskar en viss vara. Ari bygger på artificiell intelligens, minneskapaciteten är därför obegränsad. Det bygger på vilken information som lagras i databasen, berättar Nicklas Jakobsson.

Suteki levererar bland annat mirror screens och hologram till skyltfönster och produkter.

Genom så kallad ’holograpich story telling’ presenteras en produkt med ett hologram, vilket är ett roligare sätt att upptäcka en produkter snarare än att den ligger på en hylla. Man lämnar butiken med en härlig känsla, säger han.

Precis som att rädda shoppingupplevelsen med en fika, kan vi skapa interaktivitet och visualisera produkter och framför allt skapa roligare och effektivare shoppingupplevelser med ny teknik, säger Nicklas Jakobsson.

Hela programmet finns här och sista dag för anmälan är 25 maj. Säkra din plats här.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Han går till Nelly

Här stänger Åhléns också

Atelier Saman Amel för Mr Porter

Stockholmsbaserad måttsömnadsateljé aktuell med kollektion för herrmodehandlare.

Wood Wood öppnar i London

Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

Han ska omdefiniera begreppet sportbutik

”Det saknas en premiumdestination för sportprodukter i Sverige”.

Nyhetsbrev

Indiskas vd på topplista över kvinnliga ledare

Arkiv

Så mycket växte e-modehandeln

Uppstickare tror på ny retailmodell

Det nya konceptet ruskar om de traditionella affärsmodellerna för retail. Sverige är premiärmarknaden.

Jobb & Karriär
Från Nelly till Lyko

Ny yta för reseffekter

Modetalanger hyllas av VA

Entreprenörer bakom klädvårdsföretag, duo bakom It's Re:Leased och NA-KD:s expansionschef nådde Veckans Affärers lista för Supertalanger.

Hon kampanjar för Gina Tricot

Influencer och entreprenör i modekedjans sommarkampanj.

Butiksnytt
Aplace återöppnar i ny miljö

Bygger om ytan efter nio år i Brunogallerian.

Skapar smycken till & Other Stories

Stockholmsbaserad juvelerare gör smyckeskollektion åt modekedjan.

Plus

Så ska hon vässa Lindex modeaffär

Bolagets vd, Susanne Ehnbåge, ska utveckla Lindex digitala affärer och stärka intäkter och lönsamhet efter två utmanande år. Habit har träffat henne.

Retail Experience Live: "Kundresan i butik slutar inte vid kassan"

Remake gästar Ringen

WeSC minskade förlusten och ökade försäljningen

Branschprofiler till Habits nyhetsstudio – streama intervjuerna live

Ökad rörelseförlust för Boozt

Dystert för Tiger of Sweden

Nettoomsättning och rörelseresultat backade rejält under tredje kvartalet.

Så många får gå från Gina Tricot – fackliga förhandlingar avslutade

Jobb & Karriär
Han går till Day et

Odd Molly väljer Norrköping

Utmärkelse till Kavat

Ny tillfällig butik för CQP

Får ansvar för Jacket Required och Moda

Jobb & Karriär
Före detta landschef hos H&M till Cervera

Jobb & Karriär
Kliver in i Stig Fram

Campadre fälld av RO

Uniqlo i restaurangsamarbete

Butiksnytt
Nu öppnar Valentino

Butik och kreativ studio i LA för strumpjätte

Jobb & Karriär
Underklädeskedja med ny designchef

Jobb & Karriär
Ny vd för textil- och arbetsklädesföretaget

Se alla Företagens egna nyheter

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.146