Han kampanjar för Stayhard

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Trio hyllar fotbollssupportern i Stayhards VM-kampanj.

Anton Hysén, Marcus ”Den arga supporten” Lidman och Gustav ”Gurra imiterar” Karlsson är ansikten när Stayhard hyllar fotbollssupporten kampanjen ”Den 12e spelaren”. Modeföretaget har tagit fram en kollektion av sju tröjor som börjar säljas i veckan.

- Vi har valt att knyta till oss personer som inte låter något annat komma i vägen för fotbollen och där passionen lyser rakt igenom. Anton Hysén som låter personlig integritet stå över fotbollsvärldens fördomar, Marcus som blev ”Den arga supportern” med hela svenska folket efter hans utspel i Italien för två år sedan, och Gurra som i sin YouTube-kanal har stort fokus på fotboll, alltid med glimten i ögat. Det var ett roligt sammanträffande när det visade sig vara just Gurra som gjorde den magiska intervjun med Marcus för två år sedan, säger Robert Axelsson, försäljnings- och marknadschef på Stayhard i en kommentar.

Mer om: Stayhard


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Stutterheim i nytt samarbete

Modemärket har ett nytt samarbete med ett italienskt märke skapat och ritat av namnkunnig designer.

Välkommen till Habit Modegalan 2018

"Ambitionen är att sammanföra de svenska modeveckorna"

Inför kommande mode- och inköpsveckor i Stockholm ställde Habit frågan till Swedish Fashion Councils vd Jennie Rosén om det snart är aktuellt att arrangera veckorna samtidigt.

Tungt för modebolag?

The Cords & Co ska befinna sig i kris, rapporterar Breakit på torsdagsmorgonen.

Han väntar färre returer med ny teknik

I veckan berättade Chiquelle att e-handlaren nu ska börja använda AR- teknik kopplad till nätbutik och sociala medier.

Londré Textiles med ny vd

Nyhetsbrev

Hon ser växande intresse för produktion i Indien

Indiskas tidigare vd Sofie Gunolf hjälper företag med produktion i landet via ett nystartat sourcingföretag. Därtill satsar hon vidare med det egna varumärket.

Arkiv

Kerber byter läge

Butik för Holebrook

Här öppnar modeföretaget första permanenta butiken.

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Love Stories i svenskt samarbete

Amsterdambaserat underklädesmärke ritar åt svensk modekedja.

Ellos blandat med vintageklassiker – samarbetar med Bukowskis

E-handlaren samarbetar med auktionshuset i höst.

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

De säljer sin startup - Virtusize i japanska händer

Förvärv i skönhetsbranschen

Två onlineaktörer inom skönhet blir en när Eleven förvärvar Nordicfeel.

Chiquelle hoppar på AR-tåget

Lanserar shoppingupplevelse i 3D och släpper AG-app i samarbete med Figuratic.

Plus

Miljardsatsning i ny galleria

Citycon investerar 120 miljoner euro i Mölndal galleria som öppnar i höst.

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Fortsatt trögt för MQ - omorganiserar inom inköp

Då öppnar Uniqlo - snart premiär

Nu bekräftar japanska modekedjan öppningsdatum för butiken i Stockholm. Det blir inte som tidigare aviserat i höst utan redan i sommar.

Spansk modemästare till Borås

Textilmuseet i Borås välkomnar internationell utställning om modeskaparen Cristóbal Balenciaga. Invigs i mitten av december.

Han kan prisas av NK

Varuhuset presenterar nu inför NK Galan tre nominerade vardera i kategorierna framtidslöfte och innovationspris.

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Oförändrad försäljning för H&M

H&M: Ingen bäring i uppköpsrykten

Från Billabong till Gap

Anklagas för sexuella ofredanden – tvingas avgå

Inditex ångar på

Vinner rätten till röda sulan

Ur & Penn vann - nu överklagar Daniel Wellington domen

Han tar över Bergendahls

Svensk modeduo till Woolmark Prize

Så ska varuhuskedja undvika kollaps

De startar Unique Social

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.177