23948sdkhjf

Vill växa med fler butiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Göteborgsbaserade Jumperfabriken ligger i startgroparna för ytterligare satsningar efter att ha inlett året med att leverera sitt bästa kvartalsresultat sen företaget grundades.

Läs också: Jumperfabriken väljer varuhus

Tillväxten syns, enligt bolaget, inte minst i de egna kanalerna, e-handel och fysiska butiker i Stockholm och Göteborg, som står för hälften av omsättningen.

Enligt ett pressmeddelande ökade försäljningen i butikerna med 7 respektive 11 procent 2016/2017. Nu planerar modeföretaget för fler butiker och letar lokaler i Stockholm och Malmö.

– Vi ser att vår e-handel växer men det är i butikerna våra kunder verkligen får uppleva Jumperfabriken i form av härlig vintageinredning, service och möjligheten att känna på de fantastiska kvalitéerna. Vi gillar det fysiska mötet och kommer att fortsättasatsa både på e-handel och butik, säger säger Elisabeth Synnes, vd, grundare och designchef Jumperfabriken i en kommentar.

Därtill satsar modeföretaget även på externa återförsäljare och e-handlare som Boozt, Ellos och MQ. Största exportmarknaden är Finland följt av Norge, Danmark och Tyskland.

Jumperfabriken startade för tio år sedan, grundat 2007 men första kollektionen lanserades 2008. I fokus finns hållbarhet och grunden är tidlösa plagg skapade för att hålla länge både kvalitets- och modemässigt.

Företaget har nio anställda och märket säljs i Tyskland, Finland, Norge, Danmark, Grönland, Nederländerna, Japan och Storbritannien.

Mer om: Jumperfabriken
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Pressad lönsamhet i modehandeln

2019 ser ut att bli ett år präglat av konkurser, rekonstruktioner, pressade marginaler och höjda importpriser. Dock skönjer Svensk Handel ljuset i tunneln för vissa modeaktörer.

Göteborgspremiär för Marqet

Back i konkurs

Bolaget bakom modemärket har försatts i konkurs.

Få full koll på produktionsflödena – missa inte Habit Frukostforum

Flexibilitet, snabba leveranser och grön kompensation

Kunderna styr framtidens logistiklösningar

Butiksnytt
Kika in i Wood Woods Londonbutik

Nyhetsbrev

Så blir visningarna i Köpenhamn

Arkiv

Modeinköp för Röhsska museet

Ordförande ökar i Odd Molly

De kan bli Årets Modebutik

Tre butiker tävlar om branschpriset i Habit Modegalan 2019 på Grand Hôtel i Stockholm. Här berättar de vad som gör en butik framgångsrik.

Revolver skjuter upp premiären av nytt mässkoncept

Bestseller-ägare ökar i modeplattform

Skokedja utvidgar uthyrningskoncept

VRG ansöker om rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

Jobb & Karriär
Ska arbeta med affärsutveckling hos Key Search Scandinavia

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

"Jag är otroligt stolt över resan Gina Tricot som bolag gjort".

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Ny rapport: Hundratals second hand-plagg har mindre klimatpåverkan än ett enda nytillverkat

Så mycket ökar e-handeln när fysisk butik öppnar

Har stor betydelse för att bygga lojalitet och få återkommande kunder, enligt ny undersökning.

Vinnande ledarskap på Habit Modegalan

Spänningen stiger … Den 3 december får vi veta vem som kan titulera sig Årets kunddrivande ledare 2019; Morgan Olsson, Henrik Bunge eller Henrik Hoffman.

Butiksnytt
Fransk workwear på Söder

Funktionellt, hållbart och tidlösa plagg hos nya L'Usine Bleue.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

Plus

Här är tillväxtvinnarna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 7/7: Fler än hälften av sport- och friluftsleverantörerna ökade omsättningen 2018. Två företag från Åre tog täten.

Modeduo bland södra Sveriges främsta entreprenörer

Filippa K:s finanschef slutar

Butiksnytt
Flygplatsbutik för Newbie

Minskad försäljning för Wesc

Boozt skriver ned prognos

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.256