23948sdkhjf

Vill växa med fler butiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Göteborgsbaserade Jumperfabriken ligger i startgroparna för ytterligare satsningar efter att ha inlett året med att leverera sitt bästa kvartalsresultat sen företaget grundades.

Läs också: Tillfälligt för Jumperfabriken

Tillväxten syns, enligt bolaget, inte minst i de egna kanalerna, e-handel och fysiska butiker i Stockholm och Göteborg, som står för hälften av omsättningen.

Enligt ett pressmeddelande ökade försäljningen i butikerna med 7 respektive 11 procent 2016/2017. Nu planerar modeföretaget för fler butiker och letar lokaler i Stockholm och Malmö.

– Vi ser att vår e-handel växer men det är i butikerna våra kunder verkligen får uppleva Jumperfabriken i form av härlig vintageinredning, service och möjligheten att känna på de fantastiska kvalitéerna. Vi gillar det fysiska mötet och kommer att fortsättasatsa både på e-handel och butik, säger säger Elisabeth Synnes, vd, grundare och designchef Jumperfabriken i en kommentar.

Därtill satsar modeföretaget även på externa återförsäljare och e-handlare som Boozt, Ellos och MQ. Största exportmarknaden är Finland följt av Norge, Danmark och Tyskland.

Jumperfabriken startade för tio år sedan, grundat 2007 men första kollektionen lanserades 2008. I fokus finns hållbarhet och grunden är tidlösa plagg skapade för att hålla länge både kvalitets- och modemässigt.

Företaget har nio anställda och märket säljs i Tyskland, Finland, Norge, Danmark, Grönland, Nederländerna, Japan och Storbritannien.

Mer om: Jumperfabriken
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Nyhetsbrev

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Arkiv

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Ivyrevel poppar upp i MoS

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.153