23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vill växa med fler butiker

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Göteborgsbaserade Jumperfabriken ligger i startgroparna för ytterligare satsningar efter att ha inlett året med att leverera sitt bästa kvartalsresultat sen företaget grundades.

Tillväxten syns, enligt bolaget, inte minst i de egna kanalerna, e-handel och fysiska butiker i Stockholm och Göteborg, som står för hälften av omsättningen.

Enligt ett pressmeddelande ökade försäljningen i butikerna med 7 respektive 11 procent 2016/2017. Nu planerar modeföretaget för fler butiker och letar lokaler i Stockholm och Malmö.

– Vi ser att vår e-handel växer men det är i butikerna våra kunder verkligen får uppleva Jumperfabriken i form av härlig vintageinredning, service och möjligheten att känna på de fantastiska kvalitéerna. Vi gillar det fysiska mötet och kommer att fortsättasatsa både på e-handel och butik, säger säger Elisabeth Synnes, vd, grundare och designchef Jumperfabriken i en kommentar.

Därtill satsar modeföretaget även på externa återförsäljare och e-handlare som Boozt, Ellos och MQ. Största exportmarknaden är Finland följt av Norge, Danmark och Tyskland.

Jumperfabriken startade för tio år sedan, grundat 2007 men första kollektionen lanserades 2008. I fokus finns hållbarhet och grunden är tidlösa plagg skapade för att hålla länge både kvalitets- och modemässigt.

Företaget har nio anställda och märket säljs i Tyskland, Finland, Norge, Danmark, Grönland, Nederländerna, Japan och Storbritannien.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.105