23948sdkhjf

Vill växa med fler butiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Göteborgsbaserade Jumperfabriken ligger i startgroparna för ytterligare satsningar efter att ha inlett året med att leverera sitt bästa kvartalsresultat sen företaget grundades.

Läs också: Jumperfabriken väljer varuhus

Tillväxten syns, enligt bolaget, inte minst i de egna kanalerna, e-handel och fysiska butiker i Stockholm och Göteborg, som står för hälften av omsättningen.

Enligt ett pressmeddelande ökade försäljningen i butikerna med 7 respektive 11 procent 2016/2017. Nu planerar modeföretaget för fler butiker och letar lokaler i Stockholm och Malmö.

– Vi ser att vår e-handel växer men det är i butikerna våra kunder verkligen får uppleva Jumperfabriken i form av härlig vintageinredning, service och möjligheten att känna på de fantastiska kvalitéerna. Vi gillar det fysiska mötet och kommer att fortsättasatsa både på e-handel och butik, säger säger Elisabeth Synnes, vd, grundare och designchef Jumperfabriken i en kommentar.

Därtill satsar modeföretaget även på externa återförsäljare och e-handlare som Boozt, Ellos och MQ. Största exportmarknaden är Finland följt av Norge, Danmark och Tyskland.

Jumperfabriken startade för tio år sedan, grundat 2007 men första kollektionen lanserades 2008. I fokus finns hållbarhet och grunden är tidlösa plagg skapade för att hålla länge både kvalitets- och modemässigt.

Företaget har nio anställda och märket säljs i Tyskland, Finland, Norge, Danmark, Grönland, Nederländerna, Japan och Storbritannien.

Mer om: Jumperfabriken
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Nyhetsbrev

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Arkiv

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Lanseringsdags för The Wiman

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Butiksnytt
Här satsar Mikael Sandström med ny butik

Storstäderna största förlorarna i pandemin

Newhouse vd:"Just nu är jag försiktigt optimistisk"

I augusti hoppas vd Antonia Häller att Newhouse ska vara ute ur rekonstruktionen som inleddes i mars. Hittills har 1 butik av 14 stängts.

Ska prisa mode- och skönhetsbranschen för NK:s räkning

Butiksnytt
Nytt outletkoncept i Stockholm – fler enheter planeras

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Butiksnytt
Andra butiken för Jollyroom: "Är och kommer alltid att vara en e-handlare"

Björn Borg säger upp personal

19 personer på huvudkontoret väntas få gå när sportmodeföretaget sparar för att parera de neagtiva effekterna av coronakrisen.

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Halverad försäljning för H&M-gruppen under andra kvartalet

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.14