23948sdkhjf

Klassiskt nordiskt i nytt varumärke från Jumperfabriken

Modeföretaget Jumperfabriken i Göteborg lanserar ett nytt varumärke med inriktning på stickade tröjor i nordiska mönster med inspiration från 1960- och 70-talet.

Det nya varumärket Nordic knits, för både kvinnor och män, är en del av företagets ambition att expandera med nya återförsäljare i friluftsvärlden.  

– Jag har länge velat skapa tröjor för både kvinnor och män under samma varumärke, stickade plagg som passar när man ska ut och njuta i naturen. Planen är att utöka kollektionen bit för bit utan hets där fokus ska ligga på att ta fram plagg i hög kvalitet som behåller stil och passform över tid och säsong, säger Elisabeth Synnes, designer och grundare av Jumperfabriken.

Kollektionen premiärvisas på Ispomässan i München den 28-30 november.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
1 500 tjänster försvinner från H&M: ”Merparten i Sverige”
Freddy Sobin ny koncernchef för XXL – ”Mest talangfulla inom retail i Norden”
Brist på sorterade textilier bromsar uppskalningen av återvunnet material
Detaljhandeln fortsatte backa i oktober
Till politikerna: Detta skulle underlätta den cirkulära utvecklingen
Textilimportörerna: ”Bryt den protektionistiska handelstrenden”
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.064