23948sdkhjf

Klassiskt nordiskt i nytt varumärke från Jumperfabriken

Modeföretaget Jumperfabriken i Göteborg lanserar ett nytt varumärke med inriktning på stickade tröjor i nordiska mönster med inspiration från 1960- och 70-talet.

Det nya varumärket Nordic knits, för både kvinnor och män, är en del av företagets ambition att expandera med nya återförsäljare i friluftsvärlden.  

– Jag har länge velat skapa tröjor för både kvinnor och män under samma varumärke, stickade plagg som passar när man ska ut och njuta i naturen. Planen är att utöka kollektionen bit för bit utan hets där fokus ska ligga på att ta fram plagg i hög kvalitet som behåller stil och passform över tid och säsong, säger Elisabeth Synnes, designer och grundare av Jumperfabriken.

Kollektionen premiärvisas på Ispomässan i München den 28-30 november.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Smyckesvarumärke satsar globalt – värvar från Toteme
Kappahl byter läge – satsar med större yta
Morris Stockholm ökar tvåsiffrigt: ”Ett kvitto på att besluten varit rätt”
Outdoorvarumärke går upp i storlek
Ägarförändringar i Nudie Jeans – lämnar bolaget
Trendbrott – pris viktigare än hållbarhet
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.112