23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Klassiskt nordiskt i nytt varumärke från Jumperfabriken

Modeföretaget Jumperfabriken i Göteborg lanserar ett nytt varumärke med inriktning på stickade tröjor i nordiska mönster med inspiration från 1960- och 70-talet.

Det nya varumärket Nordic knits, för både kvinnor och män, är en del av företagets ambition att expandera med nya återförsäljare i friluftsvärlden.  

– Jag har länge velat skapa tröjor för både kvinnor och män under samma varumärke, stickade plagg som passar när man ska ut och njuta i naturen. Planen är att utöka kollektionen bit för bit utan hets där fokus ska ligga på att ta fram plagg i hög kvalitet som behåller stil och passform över tid och säsong, säger Elisabeth Synnes, designer och grundare av Jumperfabriken.

Kollektionen premiärvisas på Ispomässan i München den 28-30 november.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11