23948sdkhjf

H&M släpper Nyden

I veckan lanserades H&M Groups nya varumärke med hjälp av en "förkollektionsaktivitet".

Första släppet för nya varumärket Nyden sker med ett antal t-shirts i svart och vitt med tryck för herr och dam.

Premiärkollektionen går under namnet v0.1 och säljs via märkets webbutik. Lanseringen sker även med ett antal filmer i sociala medier.

I ett mejl till Habit skriver Iñigo Sáenz Maestre vid H&M:s pressavdelning att det rör sig om en mindre "förkollektionsaktivitet" för varumärket i den egna webbutiken och att en större lansering väntar. När, hur och var den större lanseringen sker kan inte pressavdelningen uppge. Nyden beskrivs i mejlet som en liten start-up inom H&M group.

Det var i slutet på förra året som H&M Group tillkännagav att ett nytt märke skulle se dagens ljus tidigt under innevarande år.

Några fasta fysiska butiker skulle enligt en intervju i New York Magazines The Cut inte lanseras utan varumärket, som riktas mot så kallade millennials, ska säljas via nätet och i pop up-miljöer och plaggens ska tas fram genom olika kreativa samarbeten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.077