23948sdkhjf

Så blir H&M:s nya varumärke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

H&M group lanserar ett nytt varumärke tidigt 2018 som fått namnet /Nyden. Och det handlar inte om fysiska butiker.

H&M har tidigare meddelat avsikten att släppa fler varumärken och efter Arket som lanserades i höstas kommer nu /Nyden, som beskrivs som ett varumärke som vänder sig till så kallade millennials. Det avslöjar New York Magazines The Cut som publicerar en längre intervju med mannen bakom varumärket Oscar Olsson. Just snedstrecket  i inledningen på loggan indikerar att det handlar om begränsade samarbeten med olika kreatörer.

Läs också: Ökad försäljning för H&M

I artikeln med The Cut avslöjar Olsson även de två första samarbetskreatörerna, skådespelerskan Noomi Rapace och tatueraren Doctor Woo. Det handlar både om samarbeten tillsammans med välkända personer som personer kända inom en viss grupp eller mindre kultur. Distributionen av kollektionerna ska i huvudsak ske på nätet eller via olika tillfälliga pop up-butiker och ytor.

Namnet är en lek med orden ny och den och det nya varumärket handlar inte om snabbt mode. Basen för designutveckling av varumärket är Los Angeles där även designatlejé för & Other Stories finns.

Oscar Olsson har enligt nättidningen The Cut arbetat för H&M sedan 2013, sedan i början av året som ansvarig för koncernens Innovation Lab.

Mer om: /Nyden | H&M group
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butik för Arcteryx

Premiär för märkets lånebibliotek i Europa.

Daisy Grace under lupp

De vann Årets Modebutik

HABIT MODEGALAN: Johnny Hedlund och Alexander Nordlund kammade hem priset Årets Modebutik på Habit Modegalan i tisdags kväll. Läs om entreprenörsduon som satsar i Skellefteå.

Cos i samarbete med uthyrningssajt

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

De föreslås till MQ

Nyhetsbrev

Comeback för By the number

Efter vilan kommer en känga som ska hålla över tid.

Arkiv

Mingel i nya händer

Grundarduon har sålt dammodemärket. Ny ägare tog över i slutet av november.

Grundarduo säljer i Boohoo

Digital kompetensutveckling en investering för framtiden

Utbildningsprogrammet Transformationsloopen ska sporra personalen

Björn Borg samarbetar med Hollywoodskådis – vill få fler att träna

Blir ansikte för både sport- och underkläder.

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Stylein redo att växla upp

Öppnar ytterligare yta på Åhléns, lanserar denim och för dialog med investerare.

Klassisk kulör – blå är den varmaste färgen

"Universell favorit" utsedd till årets färg.

Modeplattform förvärvas av riskkapitalbolag

Team Sportia säljer varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Mingelbilder från Habit Modegalan

Under tisdagskvällen korades modebranschens allra bästa entreprenörer, företag och personer. Se bildspelet här!

Na-kd lanserar makeup

Här är vinnarna på Habit Modegalan 2019

Närmare 200 gäster, sju priskategorier, ”sharing dinner” och underhållning av Zikai. Tisdagskvällens modegala på Grand Hôtel var en fest för alla sinnen.

Prisad av H&M

Håraccessoarbolag i konkurs

Cecilia Tall bekräftar: Teko har lämnat SFC

I oktober lämnade Teko delägarskapet i Swedish Fashion Council. Samtidigt klev generalsekreteraren, Cecila Tall, av styrelseuppdraget.

Trio med koll på logistiken – tävlar om Årets Logistiklösning på Habit Modegalan

Rekord för Black friday – kläder mest poppis

Så sålde Na-kd

Färre konkurser i november

Så hanterar modebranschen Black friday

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Nu drar Stadium sig ur Tyskland

Wesc tackar för sig i egna butiksledet

Butiksnytt
Din sko i specialdesignat format

Butiksnytt
Sjunde butiken för Ideal of Sweden

Jobb & Karriär
Intersport värvar från Clas Ohlson

Sports Direct byter namn

Asos rekryterar

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.138