23948sdkhjf

Stayhard tolkar medieduons uppväxtår

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Medieprofilerna och författarna Sigge Eklund och Alex Schulman lanserar klädkollektion med e-modehandlaren.

Stayhard lanserar klädkollektion tillsammans med Alex Schulman och Sigge Eklund. Kollektionen har fått namnet ”Barndomsminnen” och rymmer sex plagg, tre vardera, där var och ett av plaggen ska spegla en anekdot från duons uppväxtår under 1980-talet.

I samband med lanseringen av kollektionen släpps sex korta avsnitt med duon på e-handlaren sajt och via sociala medier.

Lanseringen sker med släpp av två produkter via e-handlaren fredag 6 april. Därefter väntar, i samband med att nya avsnitt av podcasten kommer ut, två produktsläpp varje fredag under de två efterföljande veckorna.

- Som en av Sveriges ledande destinationer för manligt mode känns det klockrent att ingå det här samarbetet med Nordens ledande podcast-duo! Med hjälp av Alex & Sigges gamla familjefotografier som ”moodboardunderlag” har vi tillsammans utvecklat plaggen som andas skönt 80-90-tal, vilket modemässigt ligger helt rätt i tiden. Deras personliga story till varje plagg har skapat en minst sagt rolig och annorlunda dynamik i designprocessen, säger Malin Hultqvist Claesson, vd på Stayhard.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Naturnära långsiktighet - möt Ores

Lisa Thörnqvist väljer omsorgsfullt ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Nyhetsbrev

Retrostrumpbyxor i ny tappning

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Arkiv

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Så sålde Sportamore

XXL tappar chef

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.122