Stayhard tolkar medieduons uppväxtår

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Medieprofilerna och författarna Sigge Eklund och Alex Schulman lanserar klädkollektion med e-modehandlaren.

Stayhard lanserar klädkollektion tillsammans med Alex Schulman och Sigge Eklund. Kollektionen har fått namnet ”Barndomsminnen” och rymmer sex plagg, tre vardera, där var och ett av plaggen ska spegla en anekdot från duons uppväxtår under 1980-talet.

I samband med lanseringen av kollektionen släpps sex korta avsnitt med duon på e-handlaren sajt och via sociala medier.

Lanseringen sker med släpp av två produkter via e-handlaren fredag 6 april. Därefter väntar, i samband med att nya avsnitt av podcasten kommer ut, två produktsläpp varje fredag under de två efterföljande veckorna.

- Som en av Sveriges ledande destinationer för manligt mode känns det klockrent att ingå det här samarbetet med Nordens ledande podcast-duo! Med hjälp av Alex & Sigges gamla familjefotografier som ”moodboardunderlag” har vi tillsammans utvecklat plaggen som andas skönt 80-90-tal, vilket modemässigt ligger helt rätt i tiden. Deras personliga story till varje plagg har skapat en minst sagt rolig och annorlunda dynamik i designprocessen, säger Malin Hultqvist Claesson, vd på Stayhard.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

JC har ny ägare - vd har lämnat

I förra veckan bytte den pressade och förlusttyngda modekedjan vd och ägare.

Inkluderande och urbant

Göteborgsbaserad duo ligger bakom nytt badklädesmärke. Första kollektionen lanserades i april.

Jobb & Karriär
Kappahls vd får gå

Modekedjans vd tvingas bort efter oenighet. Lindex och Gina Tricots tidigare vd kliver med omedelbar verkan in som tillförordnad.

Ägarskifte på gång i Acne Studios?

WeSC stänger citybutik

Femte butiken för Jascha

Modeföretaget Jascha Stockholm tar över WeSC tidigare lokal i Stockholms city.

Nyhetsbrev

Plus

Så ska C4 ta tillbaka den regionala handeln

Arkiv

Postnord + Wish = sant

Oförändrad försäljning för H&M

Så utvecklar Kappahl Newbie

Modekedjan testar pop up-koncept för barn- och babyklädeskonceptet och bjuder även in externa varumärken i ny butik i London.

Böter hotar JC - igen

H&M: Ingen bäring i uppköpsrykten

Från Billabong till Gap

1

De tar över Grandpas lokal

Under sensommaren öppnar kläd- och restaurangkoncept på välkänd modeadress på Kungsholmen i Stockholm.

Hologram gav utmärkelse

Plus

Så utmanar fastighetsägaren digitaliseringen

Söder är stadsdelscentrumet i Helsingborg som öppnar i höst. Ägaren Jefast utmanar den pågående digitaliseringen och tar på sig rollen som samhällsbyggare. Habit har varit där.

Mini Rodinis skattkammare

Barnklädesföretaget öppnar ny butik i Stockholm med tydligt hållbarhetsfokus och med favoriter från förr.

Här öppnar Junkyard citybutik

I september öppnar e-handlaren fysisk butik.

Anklagas för sexuella ofredanden – tvingas avgå

Varumärkena som ska boosta Boozt

Inditex ångar på

De har 1 000 nya jobb på lager

Vinner rätten till röda sulan

Vagabond mot nya marknader

Han tar över Bergendahls

Så ska varuhuskedja undvika kollaps

Ur & Penn vann - nu överklagar Daniel Wellington domen

Svensk modeduo till Woolmark Prize

De startar Unique Social

Åhléns dammar av Vide

Uppåt för Malmö city

Stänger en av två butiker

Förvärv inom andrahandsmode

Prisad modedesign - Får Bernadotte Art Awards

Hit går MQ

Plus

Här är de hetaste betallösningarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.14