23948sdkhjf

De öppnar i nya The Lobby

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här är varumärkena som öppnar i AMF Fastigheters satsning med korta hyreskontrakt i Stockholms city.

Som Habit tidigare skrivit om så öppnar AMF Fastigheter nya satsningen The Lobby

De öppnar i The Lobby 5 april:

World Market Sthlm

Alkeback

Dashl

Visantine

Haglöfs

Horizn Studios

Coatally

Kicks

Ici Maintenant

Duffler

Viu

Garnment Spa Electrolux

Ahlvar gallery

Occasional Rider

Svensk Fastighetsförmedling

om 900 kvadratmeter i Mood-kvarteret på Regeringsgatan 61 i Stockholm 5 april.

Nu tillkännages vilka som öppnar i den första rundan och där finns bland andra svenska modemärkena Alkeback, Ahlvar Gallery, e-handlaren World Market Sthlm, väskvarumärket Duffler, ytterplaggsmärket Coatally och hår- och skönhetssalongen Dashl. Därtill finns välkända aktörer som Kicks, Haglöfs och Svensk Fastighetsförmedling med vid premiären .

Förutom de svenska varumärkena och aktörerna ryms schweiziska modemärket Ici Maintenant, Berlinbaserade väsktillverakren Horizn Studios, New York-baserade varumärket Visantine och glasögontillverkaren Viu.

- Med The Lobby flyttar vi ut från webben in till det fysiska rummet. Det ger en möjlighet att få människor att känna, prova på och bygga en starkare relation till både våra produkter och vårt varumärke, säger Anna Alkebäck grundare av Alkeback i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Bubbleroom blickar mot öst

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Nyhetsbrev

Ny vd till Pandora

Arkiv

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Ska säkerställa tillväxt i Europa

Drar upp storleken på baby

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.096