Oscar Jacobson rekryterar varumärkesansvarig

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Han kliver på nyinrättad tjänst som ansvarig för varumärkesidentiteten, pr och marknadsföring hos Oscar Jacobson.

Gustaf Törling har utsetts till chief brand officer hos Oscar Jacobson och får ansvaret för all marknadsföring och pr i modebolagets samtliga kanaler.

Han har lång erfarenhet från modebranschen där han arbetat med flera ledande mode- och lyxvarumärken och kommer närmast från reklambyrån Laird & Partners i New York. Där har han innehaft rollen som senior vice president och varit ansvarig kreativ chef.

- Rekryteringen av Gustaf Törling till den nybildade rollen som Chief Brand Officer, är ett nytt steg framåt som tydligt markerar Oscar Jacobsons pågående globala expansion. Gustaf bidrar med en unik kombination av såväl ett globalt strategiskt tänk, som ett vasst estetiskt öga och ett proaktivt sätt att arbeta varumärkesbyggande. Han kommer att driva vår kreativavarumärkesutveckling framåt, säger vd David Thunmarker.

Gustaf Törling är utbildad art director och har tidigare arbetat med varumärken som Karl Lagerfeld, Jimmy Choo,Swarovski, Donna Karan, Gucci, Jil Sander och Tom Ford och har haft en liknande tjänst som den han nu kliver på  inom Estee Lauder-gruppen.

Gustaf Törling tillträder 15 mars 2018.

Mer om: Oscar Jacobson


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

JC har ny ägare - vd har lämnat

I förra veckan bytte den pressade och förlusttyngda modekedjan vd och ägare.

Inkluderande och urbant

Göteborgsbaserad duo ligger bakom nytt badklädesmärke. Första kollektionen lanserades i april.

Jobb & Karriär
Kappahls vd får gå

Modekedjans vd tvingas bort efter oenighet. Lindex och Gina Tricots tidigare vd kliver med omedelbar verkan in som tillförordnad.

Ägarskifte på gång i Acne Studios?

WeSC stänger citybutik

Femte butiken för Jascha

Modeföretaget Jascha Stockholm tar över WeSC tidigare lokal i Stockholms city.

Nyhetsbrev

Plus

Så ska C4 ta tillbaka den regionala handeln

Arkiv

Postnord + Wish = sant

Oförändrad försäljning för H&M

Så utvecklar Kappahl Newbie

Modekedjan testar pop up-koncept för barn- och babyklädeskonceptet och bjuder även in externa varumärken i ny butik i London.

Böter hotar JC - igen

H&M: Ingen bäring i uppköpsrykten

Från Billabong till Gap

1

De tar över Grandpas lokal

Under sensommaren öppnar kläd- och restaurangkoncept på välkänd modeadress på Kungsholmen i Stockholm.

Hologram gav utmärkelse

Plus

Så utmanar fastighetsägaren digitaliseringen

Söder är stadsdelscentrumet i Helsingborg som öppnar i höst. Ägaren Jefast utmanar den pågående digitaliseringen och tar på sig rollen som samhällsbyggare. Habit har varit där.

Mini Rodinis skattkammare

Barnklädesföretaget öppnar ny butik i Stockholm med tydligt hållbarhetsfokus och med favoriter från förr.

Här öppnar Junkyard citybutik

I september öppnar e-handlaren fysisk butik.

Anklagas för sexuella ofredanden – tvingas avgå

Varumärkena som ska boosta Boozt

Inditex ångar på

De har 1 000 nya jobb på lager

Vinner rätten till röda sulan

Vagabond mot nya marknader

Han tar över Bergendahls

Så ska varuhuskedja undvika kollaps

Ur & Penn vann - nu överklagar Daniel Wellington domen

Svensk modeduo till Woolmark Prize

De startar Unique Social

Åhléns dammar av Vide

Uppåt för Malmö city

Stänger en av två butiker

Förvärv inom andrahandsmode

Prisad modedesign - Får Bernadotte Art Awards

Hit går MQ

Plus

Här är de hetaste betallösningarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.165