Oscar Jacobson rekryterar varumärkesansvarig

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Han kliver på nyinrättad tjänst som ansvarig för varumärkesidentiteten, pr och marknadsföring hos Oscar Jacobson.

Gustaf Törling har utsetts till chief brand officer hos Oscar Jacobson och får ansvaret för all marknadsföring och pr i modebolagets samtliga kanaler.

Han har lång erfarenhet från modebranschen där han arbetat med flera ledande mode- och lyxvarumärken och kommer närmast från reklambyrån Laird & Partners i New York. Där har han innehaft rollen som senior vice president och varit ansvarig kreativ chef.

- Rekryteringen av Gustaf Törling till den nybildade rollen som Chief Brand Officer, är ett nytt steg framåt som tydligt markerar Oscar Jacobsons pågående globala expansion. Gustaf bidrar med en unik kombination av såväl ett globalt strategiskt tänk, som ett vasst estetiskt öga och ett proaktivt sätt att arbeta varumärkesbyggande. Han kommer att driva vår kreativavarumärkesutveckling framåt, säger vd David Thunmarker.

Gustaf Törling är utbildad art director och har tidigare arbetat med varumärken som Karl Lagerfeld, Jimmy Choo,Swarovski, Donna Karan, Gucci, Jil Sander och Tom Ford och har haft en liknande tjänst som den han nu kliver på  inom Estee Lauder-gruppen.

Gustaf Törling tillträder 15 mars 2018.

Mer om: Oscar Jacobson


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

House of Dagmars grundare prisad

På måndagskvällen förärades Karin Söderlind Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

De går till Molino pr

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Bubble London läggs ned

Nyhetsbrev

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Arkiv

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Dit går VRG

Odd Molly vinstvarnar - Omsättning och rörelseresultat faller

Samsonite öppnar butik för Tumi

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om Tumis första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

Sneakeraktör mot nya händer?

Plus

Nätjätten redan här

Amazon gör redan avtryck i handeln: Så mycket klickade svenskar hem varor för det senaste året.

Trio lämnar Modeverket

Rekryteringsbolaget tappar tre medarbetare som alla går vidare till nya uppdrag.

Sportamore ökar inköpen - Kvartalet ger råg i ryggen

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Plus

Nytändning på Topeco

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Ny Sverigechef till H&M

Oförändrat i Footway Group

Pitti Uomo byter representant

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Jobb & karriär
Ny ordförande hos Babyshop

Salming stänger och öppnar

Kläder och skor – Varugrupper med störst prisökning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.13