23948sdkhjf

Oscar Jacobson rekryterar varumärkesansvarig

Han kliver på nyinrättad tjänst som ansvarig för varumärkesidentiteten, pr och marknadsföring hos Oscar Jacobson.

Gustaf Törling har utsetts till chief brand officer hos Oscar Jacobson och får ansvaret för all marknadsföring och pr i modebolagets samtliga kanaler.

Han har lång erfarenhet från modebranschen där han arbetat med flera ledande mode- och lyxvarumärken och kommer närmast från reklambyrån Laird & Partners i New York. Där har han innehaft rollen som senior vice president och varit ansvarig kreativ chef.

- Rekryteringen av Gustaf Törling till den nybildade rollen som Chief Brand Officer, är ett nytt steg framåt som tydligt markerar Oscar Jacobsons pågående globala expansion. Gustaf bidrar med en unik kombination av såväl ett globalt strategiskt tänk, som ett vasst estetiskt öga och ett proaktivt sätt att arbeta varumärkesbyggande. Han kommer att driva vår kreativavarumärkesutveckling framåt, säger vd David Thunmarker.

Gustaf Törling är utbildad art director och har tidigare arbetat med varumärken som Karl Lagerfeld, Jimmy Choo,Swarovski, Donna Karan, Gucci, Jil Sander och Tom Ford och har haft en liknande tjänst som den han nu kliver på  inom Estee Lauder-gruppen.

Gustaf Törling tillträder 15 mars 2018.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.421