23948sdkhjf

Så ser nya JC ut

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Totalt denimfokus i kedjans nya butik i Umeå. Åtta nya butiker ska öppna i år.

Butikskedjan presenterar nytt butikskoncept och lägger fokus på enbart denim i en ny butik i Avion shopping i Umeå. Butiken omfattar 140 kvadratmeter säljyta vilket enligt kedjan är en perfekt och effektiv ytstorlek för det nya konceptet där stor energi lagts på omnikanalstrategi.

I butiken finns ny teknik som skärmar vid entrén för att hjälpa kunden hitta till rätt modell och märke i den fysiska miljön men också för att integrera butiksupplevelsen med e-handel. I butiken presenteras sedan de föreslagna jeansmodellerna genom att boxar med jeans som passar önskemålen tänds upp.

– Ambitionen med det nya butikskonceptet är att föra e-handeln in i butiken och ändå låta kunden dra nytta av personalens expertis och service, säger Stefano di Martino, vd för JC i en kommentar.

Inredningen består av väggfasta boxar med jeans sorterade efter framförallt passform men även varumärke, tvätt och färg. I sortimentet finns märken som Lee, Levi´s, Replay, Tiger of Sweden och Velour.

JC ska öppna fler fysiska butiker och ytterligare åtta butiker är under planering under året. När och var öppningar ska ske kan inte Sverigechef Josefine Seifert uttala sig om när Habit ställer frågan.

Förutom det nya denimkonceptet bygger kedjan om även de större butikerna med fullsortiment. De olika butiksspåren löper parallellt bredvid varandra. Sedan i höstas finns även skor i sortimentet och i vår plockar kedjan in sneakermodeller i bland annat kanvas under egna varumärket Crocker.

Mer om: JC
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159