Branschprofil ny delägare i Swedish Stockings

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018.

Swedish Stockings växer. Inte bara omsättningsmässigt utan även i antal delägare. Vid årsskiftet gick branschprofilen Lasse Karlsson – en av grundarna till Cheap Monday, Monki och Weekday – in som delägare. Han blir därmed den fjärde partnern i företaget tillsammans med Jörgen Andersson och varumärkets grundare Linn Frisinger och Nadja Forsberg.

Lasse Karlsson ska genom sitt distributionsföretag lyfta försäljningen i USA, en marknad som Swedish Stockings äntrade i oktober.

– Lasse är fantastiskt kompetent och duktig. Vi har nosat på varandra länge. Han är superengagerad, säger Nadja Forsberg, kreativ chef, till Habit.

Läs en längre intervju med Nadja Forsberg i Habit nummer 1 2018.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Kommentarer

tove oddsdotter
Hej Kajsa & Habitat!

Mycket roligt när svenskt mode ligger i framkant! Men mig veterligen så är inte Swedish Stockings varken "världens enda miljövänliga strumpbyxmärke" eller ens det första svenska strumpbyxmärket med miljöprofil. Jag har köpt miljövänliga strumpbyxor från svenska Legnology (www.legnology.se) sen 2012. Ni som branschtidning borde väl ha koll på dem?
Legnology jobbar med miljön i fokus i hela produktionscykeln från fiber till paketering. De förmedlar också en sund och modern syn på kvinnokroppen och hur den ser ut. En frisk fläkt med tanke på hur sexistiskt strumpbyxor traditionellt marknadsförs.

Bästa hälsningar,
Tove Oddsdotter

Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De skor Åhléns kunder i höst

Minimarket har plockat fram en skokollektion exklusivt för varuhuskedjan. Lansering sker i augusti.

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Modell för Ellos

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

”Viktigt med praxis på området”

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Nyhetsbrev

Så ska Stayhard sälja mer denim

Arkiv

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Här öppnar Deichmann igen

Tillfälligt för Isbjörn

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Coop säger upp avtal med Postnord

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Klädskapare fick hederspris

Förbjudna kemikalier i var fjärde vara – 16 företag anmäls

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136