Branschprofil ny delägare i Swedish Stockings

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018.

Swedish Stockings växer. Inte bara omsättningsmässigt utan även i antal delägare. Vid årsskiftet gick branschprofilen Lasse Karlsson – en av grundarna till Cheap Monday, Monki och Weekday – in som delägare. Han blir därmed den fjärde partnern i företaget tillsammans med Jörgen Andersson och varumärkets grundare Linn Frisinger och Nadja Forsberg.

Lasse Karlsson ska genom sitt distributionsföretag lyfta försäljningen i USA, en marknad som Swedish Stockings äntrade i oktober.

– Lasse är fantastiskt kompetent och duktig. Vi har nosat på varandra länge. Han är superengagerad, säger Nadja Forsberg, kreativ chef, till Habit.

Läs en längre intervju med Nadja Forsberg i Habit nummer 1 2018.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Kommentarer

tove oddsdotter
Hej Kajsa & Habitat!

Mycket roligt när svenskt mode ligger i framkant! Men mig veterligen så är inte Swedish Stockings varken "världens enda miljövänliga strumpbyxmärke" eller ens det första svenska strumpbyxmärket med miljöprofil. Jag har köpt miljövänliga strumpbyxor från svenska Legnology (www.legnology.se) sen 2012. Ni som branschtidning borde väl ha koll på dem?
Legnology jobbar med miljön i fokus i hela produktionscykeln från fiber till paketering. De förmedlar också en sund och modern syn på kvinnokroppen och hur den ser ut. En frisk fläkt med tanke på hur sexistiskt strumpbyxor traditionellt marknadsförs.

Bästa hälsningar,
Tove Oddsdotter

Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Nattklubb för New Black

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Hon lämnar Ellos

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Linköpingsgalleria byter ägare

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.21