J.Lindeberg med ny kreativ chef

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Livsstilsföretaget rekryterar kreativ chef för både sport och mode internt.

J.Lindeberg har utsett Jens Werner till kreativ chef med ansvar för både sport- och modedelen. En post som enligt företaget är nyinrättad och som nu besätts med en internrekrytering då Jens Werner redan arbetar i företaget i rollen som design director.

Han ligger bakom företagets nya activewear-kollektion, en sportmodekollektionen, som lanseras i butik i januari 2018. Ambitionen är en mer sammanhållen look med högteknologiska skidplagg och funktionsplagg för golf som också passar ihop med modedelen med skräddat, denim och läder.

- Att utse Jens till Creative Director för J.Lindeberg är den sista pusselbiten i de senaste årens arbete. Hans bakgrund, personlighet och hur han sömlöst blandar sport och mode på ett modernt sätt, är exakt vad vi behöver i vår ambition att bli nästa stora
livsstilsvarumärke, säger Johan Mark, vd sedan i januari i år.

Jens Werner har arbetat för J. Lindeberg sedan i oktober 2016 och har haft som uppdrag att se över alla koncept och arbetat nära Johan Lindeberg, varumärkets grundare, som arbetat som konsult för varumärket under de senaste två åren.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Lindex stänger i Tidaholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyputsat hos GSL

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Hon jobbar för Puma

Helomvändning krävs för Lindex

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Bergans med butik

Digitalt skifte pressar handlarna

Hon kommer till Köpenhamn

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

Här öppnar Lyko

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Byredo öppnar i London

Pandora till Linden

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Ökning för köpcentrumjätte

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.267