Här är alla vinnare i Habit Modegalan 2017

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

På torsdagskvällen utsågs 13 vinnare under Habit Modegalan som ägde rum på Berns Salonger i Stockholm under ledning av Ebba Kleberg von Sydow.

Modekedjan Lindex vann pris för Årets Omnikanal ”en sömlös, inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse i toppklass oavsett kanal”. Årets Butikssäljare heter Yvonne Hallberg och arbetar på Dressmann Fyrislund i Uppsala. Årets Modekedja är Grandpa med fem fysiska butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö samt e-handel. Skoföretaget Kavat tilldelades pris för Årets Inredningskoncept som numera syns i butiker i tre städer.

Priset för Årets Modebutik gick i år till Adisgladis på Södermalm i Stockholm. Göteborgsvarumärket Dr Denim prisades i kategorin Årets Denimleverantör medan Stockholmsbaserade varumärkena Daily Sports och Our Legacy blev Årets Sportleverantör respektive Årets Leverantör.

Årets Designer heter Ida Sjöstedt som med det självbetitlade varumärket varit verksam på den svenska modescenen sedan 2001. Årets Hållbarhetspris tilldelades barnmodevarumärket Minirodini som ”Med stark design och transparent kommunikation erbjuder varumärket ett av marknadens mest hållbara sortiment”.

Årets Nykomling är Aim’n grundat av Tekla Acs och Helen Van. Priset Årets modeexpertpris gick till skovarumärket Vagabond. Ulrika Nilsson som driver butiken och agenturen Jus på Brunnsgatan i Stockholm utsågs till Årets Hedespristagare under Habit Modegalan. Priset får hon för att hon för att hon enligt juryn är ”en sann beskyddare av svenskt mode som medstort fokus och hjärta lyfter spännande designer. I över 20 år har hon genom agenturverksamhet och butik introducerat det mest intressanta modevärlden har att erbjuda. Hennes näsa för vad som komma skall är osviklig. I hennes värld är agender-mode sedan länge en självklarhet. Hon är en uppriktig inspiratör, mentor och entreprenör.”

Se alla vinnare och motiveringar  här

(samt högupplösta bilder för nedladdning)

Årets Omnikanal – Lindex

Årets Modebutik – Adisgladis i Stockholm

Årets Modekedja – Grandpa

Årets Inredningskoncept – Kavat

Årets Modedesigner – Ida Sjöstedt

Årets Denimleverantör – Dr Denim

Läs också: Hon är Årets Hederspristagare

Årets Sportleverantör – Daily Sports

Årets Leverantör – Our Legacy

Årets Hållbarhetspris – Minirodini

Läs också: Aim’n är Årets Nykomling

Årets Butikssäljare – Yvonne Hallberg, Dressmann Fyrislund, Uppsala

Årets Modeexportpris – Vagabond

Årets Nykomling – Aim´n

Årets Hederspristagare – Ulrika Nilsson, Jus

Mer om: Habit Modegalan


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Lindex stänger i Tidaholm

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Nyputsat hos GSL

Nyhetsbrev

Helomvändning krävs för Lindex

Arkiv

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Hon jobbar för Puma

Så blir de nya avgifterna

Lyko till Finland

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Bergans med butik

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Pandora till Linden

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Ökning för köpcentrumjätte

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.239