Kavat har bästa inredningskonceptet

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

HABIT MODEGALAN. Skoleverantören Kavat tilldelades Årets Inredningkoncept medan Årets Modebutik vanns av Stockholmsbutiken Adisgladis.

Stadium Pulse och sneakervarumärket Eytys fick se sig slagna av skovarumärket Kavat från Kumla som kammade hem priset i kategorin Årets Inredningskoncept. Juryn har gett priset för Kavats avskalade, naturtrogna och tydliga koncept ”… som förmedlar företagets arv och dna på ett exemplariskt vis.”
Kavat, som nyligen invigde en ny produktionsanläggning i Bosnien, har under senare tid satsat på två butiksöppningar i Stockholm och Malmö. Sedan tidigare finns en butik i Göteborg.
”Omsorgsfullt valda skandinaviska material förhöjer både varumärke och kundupplevelse. Ett rum som öppnar dörrar till fortsatt framgång”, var juryns motivering.

Adisgladis på Wollmar Yxkullsgatan i Stockholm kan stoltsera med titeln Årets Modebutik. Ägaren, Adam Forslund, hade fått förhinder under kvällen och priset mottogs i stället av Viggo Lindberg som är butikschef. Adam Forslund startade webbutik 2008 och tre år senare fysisk butik.
Juryns motivering lyder: ”Med passion, kunskap och ett gränslöst affärssinne har Årets Modebutik byggt ett snyggt förpackat koncept för målmedvetna konsumenter. Här går produkt alltid före varumärke. Trots minimala resurser har vinnaren lyckats skapa en unik och visionär shoppingdestination där idealism och kommersialism går hand i hand.”
Övriga finalister i kategorin var Aplace på Norrlandsgatan i Stockholm samt Butiken för sakletare och klädsugna i Tenhult.

Mer om: Habit Modegalan


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Arkiv

Hon jobbar för Puma

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Helomvändning krävs för Lindex

Bergans med butik

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Pandora till Linden

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Rivia Sports växlar upp

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.188