Lindex vann Årets Omnikanal-pris

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

HABIT MODEGALAN. På torsdagskvällen samlades branschen till Habit Modegalan på Berns i Stockholm. Först ut att ta emot pris var Lindex. Därefter avslöjades Årets Butikssäljare och Årets Modekedja.

Nyheterna om Lindex har den senaste tiden kantats av vd-avhopp, försäljningstapp och varsel på huvudkontoret i Göteborg. Men på torsdagskvällen hade företaget och personalen anledning att fira. Kedjan vann utmärkelsen Årets Omnikanal för en ”sömlös, inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse i toppklass oavsett kanal”, som en del av juryns motivering lyder.
Priset stod mellan Happy Socks, Åhléns och Lindex.

Läs också: Habit Modegalan 2018: Här är kategorierna

Kvällen andra pris, Årets Butikssäljare, vanns av Yvonne Hallberg på Dressmann Fyrislund i Uppsala. ”Ett föredöme i branschen som sätter målbilden och driver butikens säljkurva uppåt i vått och torrt”, enligt juryn.
Hon tävlade mot Dressmann-kollegan Markuu Hakkala på XL-butiken i Stockholm, och Antonia Nilsson på Ecco Barkarby Outelt.

Årets Modekedja tilldelades Grandpa, en multibrandbutik som startade 2003 och som har prisats på Habit Modegalan tidigare. ”Med ett sortiment som skapar ha-begär på högsta nivå, och en personal som är både personlig och professionell, lyckas årets vinnare ständigt förföra, överraska och inspirera”, löd en del av juryns motivering.
Grandpa följde under året upp succéetableringarna i Stockholm och Göteborg med en butik i Malmö, vilket är den femte butiken i ordningen, eller den sjätte inklusive Grandpas e-handel.
Övriga finalister i kategorin var Kappahls babykoncept Newbie Store och & Other Stories.

Mer om: Habit Modegalan


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Asos - nu på svenska

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Svenska modebolaget fortsätter att växa

Ökade omsättningen med över 20 miljoner kronor.

Jobb & Karriär
Bodyshop tar chef från Adidas

Han blir ny vd för Sverige och Danmark.

Framgång för spansk modejätte

Zaras moderbolag skördar framgångar på nätet.

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Nyhetsbrev

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

Arkiv

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Röda siffror för Intersport

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.168