Lindex vann Årets Omnikanal-pris

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

HABIT MODEGALAN. På torsdagskvällen samlades branschen till Habit Modegalan på Berns i Stockholm. Först ut att ta emot pris var Lindex. Därefter avslöjades Årets Butikssäljare och Årets Modekedja.

Nyheterna om Lindex har den senaste tiden kantats av vd-avhopp, försäljningstapp och varsel på huvudkontoret i Göteborg. Men på torsdagskvällen hade företaget och personalen anledning att fira. Kedjan vann utmärkelsen Årets Omnikanal för en ”sömlös, inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse i toppklass oavsett kanal”, som en del av juryns motivering lyder.
Priset stod mellan Happy Socks, Åhléns och Lindex.

Läs också: Hallå där...Kakan Hermansson

Kvällen andra pris, Årets Butikssäljare, vanns av Yvonne Hallberg på Dressmann Fyrislund i Uppsala. ”Ett föredöme i branschen som sätter målbilden och driver butikens säljkurva uppåt i vått och torrt”, enligt juryn.
Hon tävlade mot Dressmann-kollegan Markuu Hakkala på XL-butiken i Stockholm, och Antonia Nilsson på Ecco Barkarby Outelt.

Årets Modekedja tilldelades Grandpa, en multibrandbutik som startade 2003 och som har prisats på Habit Modegalan tidigare. ”Med ett sortiment som skapar ha-begär på högsta nivå, och en personal som är både personlig och professionell, lyckas årets vinnare ständigt förföra, överraska och inspirera”, löd en del av juryns motivering.
Grandpa följde under året upp succéetableringarna i Stockholm och Göteborg med en butik i Malmö, vilket är den femte butiken i ordningen, eller den sjätte inklusive Grandpas e-handel.
Övriga finalister i kategorin var Kappahls babykoncept Newbie Store och & Other Stories.

Mer om: Habit Modegalan


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

"Vi är som ett start up-bolag med globalt varumärke att vårda och återlansera"

I juni förvärvade Aligro group konkursade brittiska Henri Lloyd. Nu byggs varumärket upp från grunden igen från nya kontoret i Göteborg. Habit har pratat med vd Magnus Liljeblad om märkets relansering.

Hon ska ta Himla till nya höjder

Textilföretaget rekryterar vd med ett förflutet från Axstores och Twilfit.

NK storsatsar på skönhet

Mikrovaruhus i Mölndal

H&M tar in självbetalningskassor

Plus

"Stick ut för att lyckas"

Therese Zetterberg är nominerad i Habit Modegalans kategori Årets Kreativa Kundupplevelse. Det personliga står i fokus när hon möter konsumenten.

Nyhetsbrev

Nytt lager ska reducera Jollyrooms leveranstider

Arkiv

Itab vinstvarnar

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Hon lämnar Ellos

Beckmans till Paris

Nattklubb för New Black

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Linköpingsgalleria byter ägare

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

Hit flyttar Moda Gent

Vändning för H&M

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.252