Lindex vann Årets Omnikanal-pris

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

HABIT MODEGALAN. På torsdagskvällen samlades branschen till Habit Modegalan på Berns i Stockholm. Först ut att ta emot pris var Lindex. Därefter avslöjades Årets Butikssäljare och Årets Modekedja.

Nyheterna om Lindex har den senaste tiden kantats av vd-avhopp, försäljningstapp och varsel på huvudkontoret i Göteborg. Men på torsdagskvällen hade företaget och personalen anledning att fira. Kedjan vann utmärkelsen Årets Omnikanal för en ”sömlös, inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse i toppklass oavsett kanal”, som en del av juryns motivering lyder.
Priset stod mellan Happy Socks, Åhléns och Lindex.

Kvällen andra pris, Årets Butikssäljare, vanns av Yvonne Hallberg på Dressmann Fyrislund i Uppsala. ”Ett föredöme i branschen som sätter målbilden och driver butikens säljkurva uppåt i vått och torrt”, enligt juryn.
Hon tävlade mot Dressmann-kollegan Markuu Hakkala på XL-butiken i Stockholm, och Antonia Nilsson på Ecco Barkarby Outelt.

Årets Modekedja tilldelades Grandpa, en multibrandbutik som startade 2003 och som har prisats på Habit Modegalan tidigare. ”Med ett sortiment som skapar ha-begär på högsta nivå, och en personal som är både personlig och professionell, lyckas årets vinnare ständigt förföra, överraska och inspirera”, löd en del av juryns motivering.
Grandpa följde under året upp succéetableringarna i Stockholm och Göteborg med en butik i Malmö, vilket är den femte butiken i ordningen, eller den sjätte inklusive Grandpas e-handel.
Övriga finalister i kategorin var Kappahls babykoncept Newbie Store och & Other Stories.

Mer om: Habit Modegalan


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Så ska Scotch & Soda stärkas i Norden

Modebolaget satsar på 20 nya butiker i Norden, nytt kontor i Stockholm och förvärv av befintliga butiker. Vd för det nordiska bolaget är en tidigare vd på Gant.

Utomhus i Malmö

Malmö blir arena för outdoorbranschens internationella möte EOS nästa år.

Tommy Hilfiger väljer Milano

Efter Tommy Pier, Tommyland och Rock Circus väntar visning i Milano.

Lyko noteras

Jobb & karriär
Joseph Ribkoff med ny vd

Bitte Kai Rand till Agency V

De är nya i portföljen hos pr- och kommunikationsbyrån.

Nyhetsbrev

De visar i Köpenhamn

Modeveckan i månadsskiftet januari och februari innehåller fler än 25 visningar. Svenska Uniforms for the Dedicated finns i schemat.

Arkiv

Jul i modebranschen

Julhandeln minskar i betydelse i takt med att konsumtionen sprids ut mer under hela året, enligt Julrapporten från Svensk Handel.Dock väntas julhandeln slå rekord i år.

Egmont utökar i Outnorth

Butik för Schnayderman´s

Så ser skjortmärkets nya butik ut.

Plus

Stadium stärker omnitänket

Årets nätbutiker när kunderna väljer

Han går till Scandinavian Man

För stärkt kemikalielagstiftning i modebranschen

Plus

Åhléns laddar för trippelsälj

Intakt styrelse hos MQ

Bakhalt i modehandeln

Starka jämförelsetal tyngde modehandeln i november.

Bästa arbetsplatsen utsedd

Plus

Riggat för e-rusch

Kinesiskt mikroprismode väller in över gränserna och Black Friday och jul beräknas slå nya e-handelsrekord. Samtidigt kräver konsumenterna allt snabbare och mer flexibla leveranser. Gratis. Habit har kollat dagsläget i en stressad e-bransch.

Skräddat i fokus

Duo till Gina Tricot

Modekedjan rekryterar ny kreativ chef samt CRM-chef.

Utvecklingsfond stödjer textil arena

Nya ytor för Esprit

Nya under i Hansa

JBS Textile Group har öppnat butik i Malmö.

Risker för svensk handel vid brexit

Tillfälle för basker

Hon får hållbarhetsansvar

Från Bukowskis till Pantbanken

Han lämnar MQ

Gardeur i nya händer

Trögt för Bianco

Zalando i investeringstagen

Exklusiva smycken till NK och The Ritz

E-handelsföretag tar in 10 miljoner

Tillfälligt för Nygårdsanna

Bekräftar: Lyko börsnoteras

Sänd till en kollega

0.139