23948sdkhjf

Nividas till Arket

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Glasögonmärket är ett av varumärkena som ska finnas i sortimentet när H&M:s nya modekedja öppnar. "Vi ser fram emot fler kunder utanför Sverige".

I slutet av maj tillkännagav H&M:s nya mode- och inredningskedja Arket vilka externa varumärken som ska finnas i sortimentet, främst accessoarer och inredningsprylar, när första butiken öppnar i London.

Ett av dem är svenska glasögonmärket Nividas. Företaget säljer egendesignade optiska bågar och solglasögon i de egna butikerna på webben, Almlöfsgatan i Stockholm och på Vallgatan i Göteborg samt hos bland andra butiker som Paul & Friends, Hugo, K17 och Snickarbacken i Stockholm och Vallgatan 12 i Göteborg och tre butiker för Designtorget i Malmö och Stockholm.

– Arket är ett koncept som passar oss väldigt väl med livstilsinriktningen och nordiska stil, och vi ser fram emot att fler kunder utanför Sverige ska få tillgång till vårt varumärke, säger medgrundaren Axel Jacobsson till Habit.

Axel Jacobsson berättar att det är ett urval från solglasögonkollektion som kommer att finnas hos den nya kedjan. Nividas, vi ser på Esperanto, grundades av Sebastian Pruszynski, Maja Kölqvist och Axel Jacobsson 2014.

Mer om: Nividas
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos Eivy

Vill skapa skoklassiker

Ny designutbildning i Åre

Balenciaga à la Provrummet

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Nyhetsbrev

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Arkiv

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Modemässa med hållbart i fokus

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Från RMPR till Presskontakterna

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Skandinaviskt under ett tak

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Så sålde Inditex

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Hon ska guida till rätt klapp

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.167