23948sdkhjf

De ska sälja hos Arket

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här är de externa varumärkena som ska finnas i sortimentet när mode- och inredningskedjan Arket öppnar i höst.

I slutet på förra veckan höll H&M en kollektionspresentation för nya mode- och inredningskedjan Arket i London där också första butiken öppnar i slutet av sommaren. Sedan tidigare är det känt att konceptet får premiär på 224 Regent Street och därtill har Köpenhamnsbutikens adress, Købmagergade 33, kommunicerats.

Nu är det även känt att koncernen konverterar en butik för H&M till Arket på adressen 27 till 29 Long Acre i Londons Covent Garden. Efter butiker i London och Köpenhamn väntar även München och Bryssel till hösten samt e-handel i initialt 18 europeiska länder.

Därtill har en lista av externa varumärken vars produkter ska finnas i sortimentet släppts och i en kommentar skriver kedjan att det i huvudsak handlar om externa varumärken inom skor, accessoarer och heminredning. Listan innehåller såväl svenska som internationella märken. Svenska märken i sortimentet är bland andra Tretorn, Nividas, Hestra, Klippan och Iris hantverk.

Varumärken till Arket;

Adidas, Bicycle, Björklund, Bordalla Pinheiro, Brio, Bullyland, Clarks, Converse, Diemme, Duralex, Felt so good, Goki, Hario, Hestra, Hevea, Holtziger, Iittala, Iris hantverk, Kitpas, Klippan, Lindén, Lyra, MT Tape, Maileg, Maruai, Mayn, Microplane, Midori, Nature Zoo, Nike, Nividas, Penco, Penguin, Peugeot, Phaidon, Price & Kensington, R.M. Williams, Reebok, Sigg, Steiff, SyuRo, Thames & Hudson, Tretorn, Trickers, Turtle Bags och Veja.

Mer om: Arket | H&M
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Herrskoyta i ny form

Här är varumärkena på NK:s nya herrskoyta.

1

MQ blir Marqet: "Vi är medvetna om att vi har en resa att göra"

Habit fick en pratstund med vd Ingvar Larsson i butiken på Drottninggatan i Stockholm.

Så ska Miinto bli mer än en säljkanal

Minskad försäljning för Wesc

Nytt nummer av Habit

Om den växande secondhandtrenden, Filippa Knutsson, Asos och mycket mer.

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Nyhetsbrev

Guldknappen till Haglöfs

Arkiv

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke:”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Starkt kvartal för Björn Borg

”Aldrig tidigare har vi omsatt så mycket”.

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Plus

Omsättningen sjönk för majoriteten av varumärkena

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 6/7: Många förlorare, få vinnare. 37 av 66 klädleverantörer tappade omsättning i fjol jämfört med 2017. Här levererar Habit hela listan.

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Boozt skriver ned prognos

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Sänd till en kollega

0.155