Alipay hos Best of Brands

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I kedjans butik i Mood ska en kinesisk betallösning erbjudas.

Best of Brands i Mood i Stockholm ska låta kinesiska kunder betala med Alibaba Groups Alipay. Betallösningen har 450 miljoner aktiva användare och fungerar som multiplattform med olika typer av tjänsteutbud.

Mood har numera även ett WeChat- konto som gör det möjligt för kinesiska besökare att navigera runt bland handelsplatsens 50-tal butiker, restauranger och caféer, samt ta del av aktuella erbjudanden.

Läs också: Best of fotboll

– Med ett eget konto på WeChat har vi nu möjlighet att kommunicera direkt med våra kinesiska besökare på ett helt nytt sätt. Mood Stockholm har sedan vi slog upp portarna varit en plats där nya idéer och koncept får utrymmet att växa. Det ska bli oerhört utvecklande och spännande att följa den här satsningen, förhoppningsvis kommer vi att inspirera och attrahera ännu fler besökare, säger Karin Lagerqvist, marknadsansvarig, Mood Stockholm i en kommentar.

WeChat har 900 miljoner användare och är en stor plattform för sociala medier med tjänster som chat, samtal, taxibokningar, blogginlägg och mobilhandel.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

Rivia Sports växlar upp

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.16