Branschdag om nycklarna till tillväxt

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Habits seminariedag i maj har temat tillväxt via konsumentens hjärta. Jarno Vanhatapio från Nakd och Johanna Juhlin från Björn Borg är några av modebranschens frontfigurer som talar.

Den 17 maj arrangerar modebranschtidningen Habit en seminariedag i Borås under temat Vägen till konsumentens hjärta – hur möter branschen konsumenten som till syvene och sist är avgörande för tillväxten?

Under dagen kommer åhörarna att få lyssna till bland andra grundaren av e-handelssajterna Nelly och Nakd, Jarno Vanhatapio. Björn Borgs chef för varumärkeskommunikation, Johanna Juhlin, lyfter frågan om hur man bygger ett varumärke på rätt sätt och i rätt kanaler i dagens snåriga medielandskap.

Louise Klarsten, vd för ColourHouse, talar om hur man förhåller sig till trend, hållbarhet och stil för att nå kunden. Fokus ligger på produkterna, sortimenten och målgrupperna – delar som lätt tappas bort när strategier och jakten på rätt säljkanaler dominerar retail.

Från Nederländerna kommer Marco Wolters, global chef för e-handel och mode hos marknads- och konsumentanalysföretaget GFK. Han lyfter blicken mot konsumenterna Millennials och iBrains som skakar om shoppingmönsterna.

Vidare talar Gina Tricots hållbarhetschef, Johanna Jigmo-Linde, om hållbar utveckling i symbios med modemedvetna konsumenter, och Sigrid Barnekow från Mistra Future Fashion fokuserar på vilka framtidens marknadskriterier kommer att vara.

Under dagen får vi även lyssna till Mini Rodinis nye vd, Johan Larsson, som berättar om varumärkets framgångsresa med hållbarhet och design som främsta ingredienser. 

Konrad Olsson, chefredaktör för Plaza magazine, startar en ny marknadsscen för herrmode i Göteborg. Här berättar han hur och varför. 

Vad kan modebranschen lära av kosmetikbranschen? Svaren får vi från Glossyboxs vd, Victoria Senkpiel, som avslöjar hur prenumerationstjänsten har kunnat växa till en stor framgång både i Sverige och utomlands.

Medarrangör till Habit Modebranschens Dag är Marketplace Borås. Fler talare tillkommer.

Anmäl dig här.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Flygplatsbutik för Wood Wood

H&M i blåsväder igen för klädbränning

Modekoncernen bränner kläder vid kommunala värmeverk även i Sverige. Det avslöjas i Svt:s program Uppdrag Granskning som samtidigt också lyfter fram att koncernen inte skänker plagg till välgörenhetsorganisationer.

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Jobb & karriär
Interimskonsult till Kappahl

Axel Johnson blev alla tiders arbetsgivare

Nyhetsbrev

VRG i avtal med SAS

Arkiv

Parfymtjänst på export

Svenska Sniph plockar in kapital och tar tjänsten till nya marknader.

Kostymtillverkare förädlar onlinenärvaron

Provrummet gillas av kunderna

Qliro Group avyttrar

Årets julklapp korad

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, enligt HUI Research.

Black Friday blir Green och går till välgörenhet

Här är alla vinnare i Habit Modegalan 2017

På torsdagskvällen utsågs 13 vinnare under Habit Modegalan som ägde rum på Berns Salonger i Stockholm under ledning av Ebba Kleberg von Sydow.

H&M får inte plagiera Adidas

EU-domstolen fastslår att H&M inte får använda parallella streck på sina sportkläder. Konceptet tillhör Adidas.

Newbie öppnar första butiken i London

Black Friday hetare än någonsin

Black Friday väntas slå nya försäljningsrekord i år.

Twilfit ritar om butik

Wagner expanderar i Sverige

Danska herrmodekedjan Wagner har stora planer för verksamheten i Skandinavien. I höst invigs tredje butik i Sverige.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

H&M faller på börsen

Aim’n är Årets Nykomling

HABIT MODEGALAN. Sportvarumärket från Halmstad kammande hem priset Årets Nykomling. Vagabond tilldelades Årets Modeexportpris.

Ida Sjöstedt är Årets Designer

HABIT MODEGALAN. Ida Sjöstedt tilldelades under torsdagen priset Årets Designer på Habit Modegalan. Året Hållbarhetspris gick till barnmodevarumärket Mini Rodini.

Varumärket som är kung av denim

HABIT MODEGALAN. Göteborgsvarumärket Dr Denim prisades i kategorin Årets Denimleverantör. Årets Sportleverantör är Daily Sports och Årets Leverantör Our Legacy.

Samarbete för New Black

Intersport pudlar om kampanj

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

H&M får rätt i Högsta förvaltningsdomstolen

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Svagt kvartal för Lexington Company

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Helsingborgscentrum byter namn

Modeinkubatorn med nytt namn

Frankenius ny i Sandströms styrelse

Virtuellt designmuseum

Dyrare skor i oktober

Sänd till en kollega

0.13