23948sdkhjf

Från Morris till Wacay

I vår lanseras varumärket Wacay Weekend Adventure Company och han går in som försäljningsansvarig och blir även partner i bolaget.

Adam Bradford ska ansvara för försäljningen av nya varumärket Wacay Weekend Adventure Company som lanserar första kollektionen via den egna sajten i april. Han blir även partner i bolaget och kommer närmast från Morris.
I ett pressmeddelande säger han att han gillar märkets hållbara, avslappnade och bekväma stil och att han uppskattar företagets digitala tänk och fokus på återförsäljarnas genomförsäljning.

– På ett mycket intelligent och förhållandevis enkelt sätt kan handlarna erbjuda sin kunder ett fullt sortiment genom etail in retail utan att återförsäljarna behöver ta all risk. Som jag ser det kan detta faktiskt vända upp och ned på hela synen på införsäljningar, leveranser och genomförsäljning, säger Adam Bradford i en kommentar.

Trion bakom det nya märket är Magnus Liljeblad, Jonas Eriksson och Evelina Bryngelsson och i sortimentet finns herr- och damkläder samt hemtextil tänkt att hålla över tid och trend. Samtliga i grundartrion har lång erfarenhet från modebranschen. Magnus Liljeblad kommer närmast från posten som vd för Sportmanship medan Jonas Eriksson och Evelina Bryngelsson har lång erfarenhet av design, produktion, distribution och försäljning från några av Nordens största varumärken och butikskedjor. Jonas Eriksson var med och grundade bland annat Pace Jeans. Lansering sker med tre introduktionskollektioner för sommaren 2017.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11