23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lönsam tillväxt för Pradas Stockholmsbutiker – men damsegmentet backade

Lyxvarumärkets Sverigebolag dubblade EBITDA-resultatet och ökade omsättningen. Tillväxten drevs av nyöppnade Prada Men medan damsegmentet backade efter kollektionsflytten.    

Sedan pandemiåret 2020 då försäljningen för Pradas svenska bolag, Prada Sweden, störtdök med nästan 20 miljoner kronor har omsättningen återhämtat sig år efter år. Så även 2024 som var ett tillväxtår.  

Omsättningen ökade med nästan 8 procent till 59 miljoner kronor jämfört med 55 miljoner kronor 2023, enligt bolagets färska årsredovisning. Tillväxten drevs av lanseringen av butiken Prada Men som öppnade i oktober 2023, medan Prada Woman-butiken tappade nästan 13 procent av försäljning, delvis till följd av att herrkollektionen flyttats till den nya butiken. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|