23948sdkhjf

E-handelsjätte tvingas ta bort miljöpåståenden efter greenwashing

Konsumentverket slår efter en EU-koordinerad granskning fast att Zalando ägnat sig åt greenwashing, bland annat med den hållbarhetsmärkning som företaget själv har tagit fram.  
2025 väntas EU-länderna inskärpa kraven vad gäller miljöpåståenden genom det så kallade Green claims-direktivet för att försvåra för så kallad greenwashing. Men redan nu har Konsumentverket haft anledning att slå ner på modebranschen. 

Det är det tyska e-handelsbolaget Zalando som får bakläxa av den svenska myndigheten. E-handelsjätten har gå...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095