23948sdkhjf

Mot full transparens – nytt initiativ ska ta fram metod för spårbarhet

DIGITALA PRODUKTPASS. Axfoundation, GS1 och Filippa K går ihop i ett spårbarhetsprojekt för fiber. Förhoppningen är att skapa en metod som hela branschen kan nyttja.
Sedan det blev klart att produkter som säljs i EU kommer att kräva digitala produktpass, börjar det röra sig i modeleden. Ett exempel är Filippa K som har inlett ett samarbete med Axfoundation och GS1. Siktet är inställt på total transparens kring fiber genom pilotprojektet The Fiber Traceability Initiative. Projektet startar med att spåra ull.

– ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156