I juni kom beskedet från EU-kommissionen. Från 2030 ska en stor del av de produkter som säljs inom EU ha digitala produktpass med detaljerad hållbarhetsinformation. Särskilt fokus ligger på textil- och modeindustrin eftersom den står för stora utsläpp jämfört med världens alla industrier.
Muchaneta ten Napel, vd och grundare av Shape Innovate. ...
Produktpassen snart verklighet – “Det behövs enad front nu”
Med digitala produktpass läggs ansvaret för transparens i värdekedjan helt på företagen. Nu väntar en enorm omställning för många bolag.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/97674996.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=676&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=377&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=368&accessToken=16608fd54cb189e58f11e9083b5a6707b85231f28157f2035a55e432e40ea063)
Eva Karlsson, Houdini, Muchaneta ten Napel, Shape Innovate, och Anna-Karin Dahlberg, Lindex. Foto: Pressbilder
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration