23948sdkhjf

By Banoo öppnar popup i Mood

Ytterligare två varumärken flyttar tillfälligt in i gallerian.

Väskvarumärket By Banoo öppnar sin första fysiska butik med en popup i Moodgallerian i Stockholm.

– Efter stor efterfrågan från våra kunder att finnas i fysisk butik har vi nu tagit steget till att öppna en popup. Läget som Mood-gallerian erbjuder är optimalt, då det ligger nära många kontor och arbetsplatser där våra kunder befinner sig på daglig basis,säger Persheng Babaheidari, vd på By Banoo, i en kommentar.

Tillsammans med sin syster Perdica Babaheidari lanserades e-handel i mars 2021. Sedan dess har det rakt uppåt. Under första året sålde de väskor för 200 000 kronor. Andra året, 2022, ökade omsättningen till en miljon kronor och med ett litet plus på sista raden, vilket systrarna berättar om i en tidigare intervju med Habit.

Men det är inte det enda gästspelet som pågår i Mood-gallerian under hösten. Sedan mitten på september har ”Ninas Nuggets” huserat i gallerian. Även för det varumärket, som grundats av influencern och modejournalisten Nina Campioni, är det första försöket med en fysisk butik. Varumärket, som säljer kurerat urval av secondhand-plagg, har tidigare endast drivits som e-handel.

Även Queen of Licorice, som tillverkar skönhetsprodukter baserade på lakritsrot, kommer för första gången prova på att driva fysisk butik.

– Genom vår satsning på pop ups bygger vi relationer med spännande varumärken i ett tidigt skede och ger samtidigt en vitamininjektion till platsen. Vi har valt ut dessa tre aktörer för att vi tror på dem och deras koncept och för att de alla på sina egna sätt passar Mood och publiken som rör sig här väldigt bra, säger Alice Leffler, uthyrningsansvarig på AMF Fastigheter, en kommentar.

By Banoo öppnar den 20 november och Queen of Licorice den 4 december.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.1