23948sdkhjf

Systrarna Babaheidaris mål: sätta By Banoo på världskartan

”Vi är extremt taggade på att ta plats på modescenen och satsa med våra investerare”, säger Persheng och Perdica Babaheidari, som siktar på att bygga ett globalt varumärke.
Med sparade pengar, ett mikrolån från Almi och en checkkredit från banken kastade systrarna Persheng och Perdica Babaheidari sig ut i något för dem alldeles okänt. Under två år hade de förberett lanseringen av väskvarumärket By Banoo – persiska för kvinna. Storasyster Persheng Babaheidari, utbildad civilingenjör på KTH, hade skannat marknaden: någr...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
MQ om vårens utveckling: ”Köper in mindre, säljer mer och öppnar nya butiker”
Träskor hett dammode i kändistäta NYC
Sport- och friluftsprofil ska hjälpa Nordshield att expandera
Slutar med herrkläder – satsar på systerbutiken
Artifact 001 – första släppet av digitala solglasögon
Klädjätten investerar i biobaserat polyester: ”Ska förändra klädindustrin”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094