23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Happy Socks lanserar ny identitet – ska bana väg för tillväxt

I samband med att höstkollektionen landar i handeln lanserar Happy Socks en ny visuell identitet och ett nytt butikskoncept.        

Strumpvarumärket har inte bara en ny vd sedan augusti i år. Happy Socks gör ett omtag och lanserar även en ny ”look” som innefattar en rad förändringar. Utöver en uppdaterad visuell identitet med ny logotyp och nytt utseende i e-handeln lanseras ett nytt butikskoncept som av bolaget beskrivs som ”en kombination av en traditionell ateljé som blandas med Happy Socks lekfulla identitet”. 

I ett pressmeddelande skriver bolaget att förändringen ska möjliggöra för ökad omsättning.
– (...) Den nya visuella identiteten är ett naturligt steg i Happy Socks livscykel och sätter varumärket i en ny riktning som möjliggör för ytterligare tillväxt. Trots en visuell förändring så är kreativitet, design och hantverk kvar i varumärkets dna och lekfulla vision, säger Laura Frisk, marknadschef på bolaget, i en kommentar.

Bakom omgörningen står Happy Socks inhousebyrå, bolagets kreativa chef, Paula Maso, och designern Yorgo Tloupas från byrån Yorgo & CO i Paris.

Happy Socks planerar en butiksetablering under hösten i New York. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14