Happy Socks lanserar ny identitet – ska bana väg för tillväxt
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/90299018.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1418&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=866&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=403&accessToken=004feffdbb0307f86933850fb0d35884c14c45a7f3af5001b48db3b78207c79f)
Strumpvarumärket har inte bara en ny vd sedan augusti i år. Happy Socks gör ett omtag och lanserar även en ny ”look” som innefattar en rad förändringar. Utöver en uppdaterad visuell identitet med ny logotyp och nytt utseende i e-handeln lanseras ett nytt butikskoncept som av bolaget beskrivs som ”en kombination av en traditionell ateljé som blandas med Happy Socks lekfulla identitet”.
I ett pressmeddelande skriver bolaget att förändringen ska möjliggöra för ökad omsättning.
– (...) Den nya visuella identiteten är ett naturligt steg i Happy Socks livscykel och sätter varumärket i en ny riktning som möjliggör för ytterligare tillväxt. Trots en visuell förändring så är kreativitet, design och hantverk kvar i varumärkets dna och lekfulla vision, säger Laura Frisk, marknadschef på bolaget, i en kommentar.
Bakom omgörningen står Happy Socks inhousebyrå, bolagets kreativa chef, Paula Maso, och designern Yorgo Tloupas från byrån Yorgo & CO i Paris.
Happy Socks planerar en butiksetablering under hösten i New York.