Björn Borg, som har varit synonymt med underkläder, ompositionerade sig för flera år sedan mot sport. Samma väg går även skosegment; fast från en dressad till en sportig look.
– Förut var det skinn, brunskor och dressat. Numera säljer vi mer sportmode. Storsäljarna är både sneaker och casualmodeller med sportinfluenser, men för de butiker som vill...
Björn Borg skor tar klivet mot sport: ”Mer kraft i varumärket”
Från dressat skomode till sportig look. Björn Borg lade om strategin för skosegmentet och hittade till nya kunder.

Säljare Caroline Lindqvist träffar inköparna i Björn Borgs shoowroom i Skohuset i Nacka under inköpsdagarna. Foto: Kajsa Åström
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer