23948sdkhjf

Brands4kids gör rekordår – ”Men utvecklingen i Sverige är besvärlig”

Trots pandemi och oro i omvärlden var 2022 ett rekordår för danska barnklädesåterförsäljaren Brands4kids. I Sverige, där kedjan verkat sedan drygt 25 år, upplevs situationen vara extra besvärlig just nu.
Med en omsättning på drygt 563 miljoner kronor och ett resultat före skatt på 53 miljoner kronor var 2022 Brands4kids bästa verksamhetsår.
Stora pandemiåret 2021 omsatte företaget 494 miljoner kronor.

– När vi ser tillbaka på 2022 är det med viss stolthet att vi trots externa utmaningar kommer ut med en tillväxt på våra fokusmarknader samt att vi ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
MQ om vårens utveckling: ”Köper in mindre, säljer mer och öppnar nya butiker”
Träskor hett dammode i kändistäta NYC
Sport- och friluftsprofil ska hjälpa Nordshield att expandera
Slutar med herrkläder – satsar på systerbutiken
Artifact 001 – första släppet av digitala solglasögon
Klädjätten investerar i biobaserat polyester: ”Ska förändra klädindustrin”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094