Med en omsättning på drygt 563 miljoner kronor och ett resultat före skatt på 53 miljoner kronor var 2022 Brands4kids bästa verksamhetsår.
Stora pandemiåret 2021 omsatte företaget 494 miljoner kronor.
– När vi ser tillbaka på 2022 är det med viss stolthet att vi trots externa utmaningar kommer ut med en tillväxt på våra fokusmarknader samt att vi ...
Brands4kids gör rekordår – ”Men utvecklingen i Sverige är besvärlig”
Trots pandemi och oro i omvärlden var 2022 ett rekordår för danska barnklädesåterförsäljaren Brands4kids. I Sverige, där kedjan verkat sedan drygt 25 år, upplevs situationen vara extra besvärlig just nu.
Sverige är fortfarande en viktig marknad för Brands4kids även om utvecklingen där upplevs som extra besvärlig just nu. Foto: Colourbox
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration